2p

Becslések szerint a jövőben a jelenleginél kétszer-háromszor több teherkocsi érkezik majd az új EU-tagországok területéről Ausztriába, ez azonban csupán néhány autópályán fog komolyabb problémát okozni.

Az EU kimutatásai szerint tavaly mintegy 300 ezer esetben kaptak engedélyt a közép- és kelet-európai államok fuvarozói az Ausztrián történő fuvarszállításra, tehát összesen 600 ezer utat bonyolítottak le az országon keresztül. Ez a szám tizenöt éven belül megduplázódhat vagy akár a háromszorosára is nőhet, számol be az osztrák Kurier.

Az új tagországokból érkező forgalom Ausztria összforgalmához mérve csekély, az jelenleg annak 5 százalékát teszi ki. Ez az arány 2019-ig maximum 10-15 százalékra emelkedhet. Az autópályák és utak többsége azonban még ma is elegendő kapacitással rendelkezik, így a növekedés nem fog az úthálózat bedugulásához vezetni.

Probléma csupán néhány szakaszon várható. Például a Bécs felé vezető A 23-as autópályán, amit már jelenleg is 200 ezer gépkocsi vesz igénybe csúcsnapokon, a forgalom 5-10 százalékos bővülése a közlekedés ellehetetlenüléséhez vezetne.

Szakértők szerint attól viszont nem kell tartani, hogy öreg, lerobbant teherjárművek hada lepi el Ausztriát. Szlovénia gépkocsiparkjának színvonala már ma is majdnem eléri az osztrák szintet, de Csehország és Magyarország "flottája" is relatív modernnek számít.

(Menedzsment Fórum)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!