A digitális a kamerák piaca, hasonlóan több más termékhez szezonális: a legtöbb gépet a nyaralás előtt és a nyár végén adják el a gyártók és a kereskedők. Ez utóbbira a magyarázat az, hogy az emberek szabadságuk alatt tájékozódnak a digitális kínálatról, s ekkor döntik el, hogy ilyen gépet vásárolnak.
Szakértők szerint a digitális kamera nagy előnye a hagyományossal szemben, hogy a kép például a kattintás után azonnal megnézhető, s ha az eredmény nem megfelelő, a felvételt törölhető és azonnal megismételhető. Az elmúlt évben világszerte 27,5 millió digitális kamerát adtak el, míg hagyományos gépből 63 milliót értékesítettek. Digitális gépet az Egyesült Államokban 9,9 milliót, Európában 8 milliót, míg Japánban 6,9 milliót adtak el. Európában tavaly a digitális kamerák elterjedtsége a lakosság arányában 5,7 százalék volt, míg a hagyományos kameráké 75 százalékot ért el.
Triplázódó kamerapiac
Piaci előrejelzések szerint az idén jelentősen nő a kereslet a digitális fényképezőgépek iránt, számításaink szerint az év végén, a korábbi 5 százalék helyett már a lakosság legalább 15 százaléka ilyen kamerát használ emlékei megörökítésére -- közölte Kovács Ildikó, a Hewlett-Packard Magyarország (HP) termékmarketing vezetője.