A Chrysler öt éven belül a mostani érték kétszeresére, 1,4 százalékra kívánja növelni piaci részesedését Európában, mondta el Dieter Zetsche, a vállalat vezére a Handelsblattnak. A cél elérése érdekében a 2005/2006-ban piacra kerülő tizenhat új Chrysler-modell többségének értékesítésével Európában is megpróbálkoznak.
A cég a közelmúltban sikereket könyvelhetett el az USA-n kívül, hiszen idén - hosszú évek után először - ismét [ajanlo=73][igazitas=left/] nyereséggel zárta az első félévet az ázsiai és az európai piacon. A fejlődést jelzi, hogy miközben Németországban az első fél évben 1,32 százalékkal szűkült az autópiac, addig a Chrysler 2,25 százalékkal növelni tudta eladásait. A tervek szerint a vállalat piaci részesedése a jelenlegi 0,6 százalékról 2007-re 1 százalékra emelkedik majd.
A vezető szerint a szanálás nyomán a konszern teljesen megújult, és "minőség, stílus és felszereltség" tekintetében elérte a világszínvonalat. Ennek eredményeként a konszern idén - az USA-t, Kanadát és Mexikót nem számítva - 180 ezer autót kíván eladni világszerte.
(Menedzsment Fórum)
Tucatnyi új modellel veszi célba Európát a Chrysler
A komoly szanáláson átesett amerikai autógyártó konszern néhány éven belül meg szeretné duplázni részesedését az európai piacon, s ezért 16 új modelljének nagy részét az öreg kontinensen is áruba bocsátja.