2p

A tükrök helyett a jövőben a számítógépeken keresztül lehet majd eldönteni, mi áll jól, és mi nem.

Hamarosan vége a szenvedéseknek a szűkös próbafülkékben, ahol sietve, kínlódva és izzadva rángatjuk magunkra a kiválasztott ruhadarabokat, a Toshiba japán elektronikai cég ugyanis már dolgozik a virtuális én megalkotásán, aki helyettünk felpróbálja a ruhákat, úgy mozog ahogy mi magunk, és ezáltal megmutatja, hogy a kiválasztott ruhát érdemes-e megvásárolnunk, vagy sem.

A japán szoftver cég által kialakítandó rendszer részeként működő videokamera lefényképezi a boltba betérő vásárlót, majd a kiválasztott ruhákat, illetve kiegészítőket, és azonnal háromdimenziós képet vetít elénk arról, hogy miként festenénk, ha valóban magunkra öltenénk a kezünkben lévő holmikat, és azt is, hogyan áll rajtunk, ha megmozdulunk benne. A rendszer egyelőre még csak kezdeti stádiumban van, a Toshiba azonban reméli, hogy 2006-ban rendszerbe állítható lesz.

Működnek már hasonló szimulátorok Japánban, és más országokban is, amelyek megmutatják, hogy miként áll nekünk egy új hajviselet, vagy smink. A Toshiba által most kifejlesztendő, a vásárló arcvonásait és alakját, testi jellemzőit teljesen leképező rendszer azonban nagy előrelépés azokhoz a megoldásokhoz képest - mondta a Toshiba kutató csoportjának egyik tagja. A korábbi hasonló rendszerek ugyanis statikusak, kétdimenziós, álló képet közvetítettek. Az új technikai megoldás azonban rugalmas, három dimenziós, sokkal valósághűbb képet nyújt.

A virtuális próbababa nem csak a bolti vásárlást könnyítheti meg, hanem bizonyos átalakítással otthoni ruhapróbához is adaptálható. Várhatóan fellendíti az online távvásárlásokat, hiszen a Toshiba által kifejlesztett megoldás segítségével az online áruházakból kiválasztott terméket a vevő nyomban "fel is próbálhatja".

A Toshiba és az osakai Digitális Divat (Digital Fashion) nevű cég közös vállalkozása elsősorban a férfiak, de számos nő számára megspórolja a számukra időfecsérlésként megélt ruhapróbálás és -vásárlás okozta gyötrelmeket. Akadnak persze nyilvánvalóan olyanok is - elsősorban a hölgyek között -, akik soha nem mondanának le arról az élvezetről, hogy minél több ruhát felpróbáljanak.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!