A vállalkozásokra van tehát bízva, hogy milyen autót indítanak a fuvarfeladat végrehajtására, de ez egyben a felelősségüket is növeli. Az ellenőrzéskor nem várják el, hogy a 20 éves Mercedes kamion az új környezetvédelmi normákat teljesítse, de azt igenis megkövetelik, hogy a gyár által egykor leírt értékeket a fuvarozás pillanatában is teljesíteni tudja. Nem kérnek mást az uniós ellenőrök, csak azt, hogy a jármű a leírt műszak) paramétereknek megfeleljen. És erre nagyon kell figyelnie minden magyar vállalkozásnak, mert az EU-ban igen szigorúan veszik az ilyen szabályszegéseket, és a bírság mértékét is az ellenőrzés szigorához szabták. Ráadásul, ha egy-egy fuvarjárművel, vagy a vezetőjével valamelyik tagállamban gondok akadnak, annak a híre nem áll meg az uniós tagállam határainál.
Nyolc - Belgium, Egyesült Királyság, Franciaország, Hollandia, Írország, Luxemburg, Németország és Spanyolország tagország szerződést kötött arról, hogy tájékoztatják egymást a szabálysértésekkel kapcsolatban. Ennek következtében a folyamatos szabálysértéseket elkövetők - legyen az műszaki vagy vezetői szabálysértés akár a közösségi fuvarozási engedély visszavonásával is büntethetők. Ez pedig egyetlen nemzetközi fuvarozásban résztvevőnek sem lehet az érdeke.
Túl a huszonnegyedik órán
A magyar nemzetközi szállítmányozást, fuvarozást a korábbi években nagyban befolyásolta a kabotázs-rendszer.