Amerikai marketingszakembereket a fiatal vásárlók fogyasztási szokásairól kérdezték a felmérés során. Igen jelentős rétegről van szó, mivel az USA-ban 34 millióan vannak a három és tizenhét év közöttiek, akik már önálló fogyasztónak tekinthetők. A megkérdezettek 90 százaléka tartotta a tinédzsereket igen jelentős vásárlóerejű csoportnak, 84 százalék pedig úgy vélte, ez a korosztály igen igényesen vásárol. A megkérdezett emberek 79 százalékos arányban válaszolták, hogy a fiatalok beosztják a pénzüket, odafigyelnek, mire költenek. Csaknem ugyanennyien, 78 százalék gondolja, hogy a tizenhét év alatti fiatalok stresszesek és elfoglaltak.
A több válaszlehetőséget biztosító kérdéskör során, amelyek a tizenévesek vásárlási döntéseire vonatkoztak a leggyakrabban - az emberek 60 százaléka vélte úgy, hogy - a tizenévesek vásárlási döntéseit mások tanácsai szerint hozzák, míg a második legnépszerűbb válasz (45 százalék szerint) a fiatalok fogyasztással kapcsolatos döntéseikben önmaguk bírnak a legfontosabb szereppel.
A marketing területen dolgozók 73 százaléka szerint a hirdetők reklámjai azt eredményezik, hogy a gyerekek vásárlásra ösztönzik szüleiket. A szakemberek 72 százaléka úgy látja, a reklámok azt erősítik meg a fiatalokban, hogy gyorsan fel kell nőniük, és felnőttesebb viselkedésre ösztönzik őket, mint azt az életkoruk indokolná. Az emberek 61 százaléka egyetért azzal az állítással, hogy túl korán válnak a gyerekek a hirdetők célcsoportjává, és a többség, 58 százalék szerint túl sok reklám szól ennek a korosztálynak - idézte az eMarketer a felmérést.
(Menedzsment Fórum)
Túl gyorsan nőnek fel a gyerekek a reklámok hatására
A tíz-tizenöt évvel ezelőtti viszonyokhoz képest tudatosabb vásárlók a mai gyerekek - állítja a fiatal korosztály fogyasztói szokásait felmérő vizsgáltában a Harris Interactive.