Múlt hónapban a Nielsen Media Research nyilvánosságra hozott egy tanulmányt, mely szerint az amerikai online reklámköltés 23 százalékos emelkedésével szemben a tévéreklámokra költött összeg 1,5 százalékkal csökkent 2005-ben. Az új felmérés szerint a CBS tévécsatornán futó népszerű sorozat, a "CSI" (magyarul "Helyszínelők") szüneteiben például 15 százalékkal esett a nézőszám februárban - írja az eMarketer.
A Nielsen szerint a többi jelentős adón sugárzott sorozatok esetében is megfigyelhető közönségszám-csökkenés, igaz, valamivel kisebb mértékben. A Fox "American Idol" tehetségkutatója például mintegy 8 százalékos esést szenved el a reklámok közben.
A hirdetők ennek érthető módon nem örülnek. Az amerikai marketingszövetség (American Association of Advertising Agencies, 4As) éves találkozóján elhangzott, hogy épp ideje volt, hogy a tévétársaságok felfedjék a reklámozást nagyban befolyásoló adataikat. Egyesek szerint a hálózatok egyre több pénzt fognak veszíteni, ha így folytatják.

Összesen 4,2 százalékos reklámköltés-növekedés
A Nielsen-kutatásból kiderül, hogy a tavalyi évhez képest az online reklámozásra költött összeg nőtt a legjobban (23,3 százalékkal), amelyet a spanyol nyelvű tévé követ (16,9 százalék), majd a kábeltévék, a helyi magazinok és a kültéri reklámok következnek a top 5-ben (11, 10 illetve 7,3 százalék). A helyi újságokban és rádiókban elhelyezett hirdetésekre fordított összeg csökkent (nagyjából 1-1 százalékkal). A "legrosszabb teljesítményt" marketingszempontból az országos lapok nyújtották, az itt elköltött reklámdollárok mennyisége 4,7 százalékkal esett vissza 2005-höz képest.