2p

A nagy amerikai tévéhálózatok közönsége évek óta fokozatosan csökken. Egy friss felmérés szerint az elsőszámú adók nézőik nagy részét elveszítik a reklámok idejére, tehát a hirdetők tulajdonképpen nem kapják meg pénzük ellenértékét. A televíziós marketinget mostanában csapások sorozata sújtja.

Múlt hónapban a Nielsen Media Research nyilvánosságra hozott egy tanulmányt, mely szerint az amerikai online reklámköltés 23 százalékos emelkedésével szemben a tévéreklámokra költött összeg 1,5 százalékkal csökkent 2005-ben. Az új felmérés szerint a CBS tévécsatornán futó népszerű sorozat, a "CSI" (magyarul "Helyszínelők") szüneteiben például 15 százalékkal esett a nézőszám februárban - írja az eMarketer.

A Nielsen szerint a többi jelentős adón sugárzott sorozatok esetében is megfigyelhető közönségszám-csökkenés, igaz, valamivel kisebb mértékben. A Fox "American Idol" tehetségkutatója például mintegy 8 százalékos esést szenved el a reklámok közben.

A hirdetők ennek érthető módon nem örülnek. Az amerikai marketingszövetség (American Association of Advertising Agencies, 4As) éves találkozóján elhangzott, hogy épp ideje volt, hogy a tévétársaságok felfedjék a reklámozást nagyban befolyásoló adataikat. Egyesek szerint a hálózatok egyre több pénzt fognak veszíteni, ha így folytatják.

Összesen 4,2 százalékos reklámköltés-növekedés

A Nielsen-kutatásból kiderül, hogy a tavalyi évhez képest az online reklámozásra költött összeg nőtt a legjobban (23,3 százalékkal), amelyet a spanyol nyelvű tévé követ (16,9 százalék), majd a kábeltévék, a helyi magazinok és a kültéri reklámok következnek a top 5-ben (11, 10 illetve 7,3 százalék). A helyi újságokban és rádiókban elhelyezett hirdetésekre fordított összeg csökkent (nagyjából 1-1 százalékkal). A "legrosszabb teljesítményt" marketingszempontból az országos lapok nyújtották, az itt elköltött reklámdollárok mennyisége 4,7 százalékkal esett vissza 2005-höz képest.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!