1p

Hosszadalmas és nem kellően professzionális toborzási eljárások jellemzik a nonprofit és alapítványi szférát, és ez a legjobb jelöltek elvesztésével járhat.

A non-profit cégek 74 százaléka legfeljebb öt embert néz meg egy-egy toborzási procedúra során, és 59 százalékuknál maximum három ember vesz részt a folyamatban. Az interjúzás során aránylag rugalmasnak mutatkoznak az alapítványok: a kérdezettek 59 százaléka szerint munkaidőn kívül, kora reggel és késő este is behívják a jelölteket, ha más módon nem megoldható a találkozó.

Milyen szempontokat vesznek figyelembe a kiválasztásnál a civil szervezetek? Mintegy fele a munkaadóknak, 42 százalékuk elvár valamilyen, a területen szerzett előzetes tapasztalatot. 36 százalékban a megfelelő attitűd dönt, 13 százalékban pedig a szaktudást, képesítést és egyéni készségeket veszik figyelembe.

A megkérdezett nonprofitoknak mindössze 15 százaléka tapasztal minőségi javulást a jelentkezőket tekintve. Éppen azért, hogy ne csússzanak le a jó szakemberekről, a szakértők szerint ebben a szektorban is elkerülhetetlen a professzionális toborzó cégek bevonása.

(Menedzsment Fórum)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!