A világ eddigi legnagyobb, utas szállításra használt repülőgépét a szingapúri légitársaság helyezi majd szolgálatba, várhatóan még 2006 elején. Az még kérdés, hogy hol tud majd landolni, mivel a legfontosabb repülőterek egy része jelenlegi állapotában még nem alkalmas a gép fogadására.
Ázsiában jelenleg már 12 repülőtéren tudna gond nélkül leszállni az Airbus által gyártott monstrum, az öreg és a fekete kontinensen viszont csupán egy-egy légikikötőben (München, illetve Johannesburg),Észak-Amerikában pedig egyen sem tehetné meg mindezt. Ez azért is elgondolkodtató, mivel az amerikai kontinens északi részén bonyolódik le a világ légiközlekedésnek legnagyobb része.
A tervek szerint 2009-ig az ilyen repülőterek száma maximum hatvanra nő majd, tehát a Jumbo csupán a világ legjelentősebb reptereit lesz képes majd igénybe venni. Ehhez azonban jelentős költségvonzattal járó átalakításokat kell végezniük, számol be a Süddeutsche Zeitung.
Ennek során a leszállópályákat kiszélesítik, illetve megerősítik. Emellett új földi berendezéseket és repülőgép-vontatókat kell majd beszerezni, hogy biztonságosan lehessen fogadni az 590 tonnás, kétemeletes Jumbo-t.
(Menedzsment Fórum)
Túl súlyos a repülőtereknek a világ legnagyobb utasszállítója
Európában jelenleg egyetlen olyan repülőtér van, amely már ma is képes lenne fogadni az A380-as Jumbo-t. A többi légikötő átépítésre szorul.