A kóla íz is rendületlenül tartja magát: a 2003. februárja és 2004. januárja közötti kumulált évben a mennyiségi eladások 46 százalékát alkották, a 17 százalékos részesedést szerzett narancsízű termékek előtt. A két vezető ízesítés után további jelentősebb részesedést a mennyiségi piac 6 százalékát birtokló szőlő-, valamint az 5 százalékot meghaladó részesedésű citrom-lime termékek szereztek - derül ki az ACNielsen napokban közzétett felméréséből.
A hálózatok sajátmárkái mennyiségben több mint 18, értékben pedig 10 százalék körüli részesedést szereztek. Különösen nyáron ugrott meg részesedésük, mely tavaly júniusban, júliusban már a 20 százalékot is meghaladta. Mindezek mellett azonban a Coca- és Pepsi Cola a két vezető gyártó, míg a helyi márkák összességében az eladások mennyiségének 17 százalékát tudhatták magukénak, ám értékben csupán 11 százalékos részesedést könyvelhettek el - áll az ACNielsen kutatásában.
Ami az alkoholmenetes italok fogyasztását illeti, a GfK legfrissebb adatai szerint az ásványvíz vezet, a magyar felnőttek 68 százaléka issza ezt szívesen. A hazai háztartásokban átlagosan majdnem minden második héten kerül ásványvíz a boltban a kosárba. A háztartások ásványvíz-beszerzéseinek értéke meghaladta a 20 milliárd forintot.
A népszerűségi listán az ásványvíz után a GfK felmérése szerint a gyümölcslevek (67 százalék fogyasztja szívesen), a szódavíz (56 százalék), a szénsavas üdítőital (54 százalék), és a szörp (40 százalék) szerepel.
(Menedzsment Fórum)
Kapcsolódó anyagok
Tovább nő az ásványvízfogyasztás
Tiszta vizet a pohárba
Megugrott a szomjoltó italok piaca
Üdítőből a kólát isszák leginkább a magyarok
A magyar vásárlók a kóla ízű üdítőket fogyasztják legszívesebben, mennyiségi eladások 46 százalékát alkották az ilyen italok.