2p

A magyar vásárlók a kóla ízű üdítőket fogyasztják legszívesebben, mennyiségi eladások 46 százalékát alkották az ilyen italok.

A kóla íz is rendületlenül tartja magát: a 2003. februárja és 2004. januárja közötti kumulált évben a mennyiségi eladások 46 százalékát alkották, a 17 százalékos részesedést szerzett narancsízű termékek előtt. A két vezető ízesítés után további jelentősebb részesedést a mennyiségi piac 6 százalékát birtokló szőlő-, valamint az 5 százalékot meghaladó részesedésű citrom-lime termékek szereztek - derül ki az ACNielsen napokban közzétett felméréséből.

A hálózatok sajátmárkái mennyiségben több mint 18, értékben pedig 10 százalék körüli részesedést szereztek. Különösen nyáron ugrott meg részesedésük, mely tavaly júniusban, júliusban már a 20 százalékot is meghaladta. Mindezek mellett azonban a Coca- és Pepsi Cola a két vezető gyártó, míg a helyi márkák összességében az eladások mennyiségének 17 százalékát tudhatták magukénak, ám értékben csupán 11 százalékos részesedést könyvelhettek el - áll az ACNielsen kutatásában.

Ami az alkoholmenetes italok fogyasztását illeti, a GfK legfrissebb adatai szerint az ásványvíz vezet, a magyar felnőttek 68 százaléka issza ezt szívesen. A hazai háztartásokban átlagosan majdnem minden második héten kerül ásványvíz a boltban a kosárba. A háztartások ásványvíz-beszerzéseinek értéke meghaladta a 20 milliárd forintot.

A népszerűségi listán az ásványvíz után a GfK felmérése szerint a gyümölcslevek (67 százalék fogyasztja szívesen), a szódavíz (56 százalék), a szénsavas üdítőital (54 százalék), és a szörp (40 százalék) szerepel.

(Menedzsment Fórum)

Kapcsolódó anyagok
Tovább nő az ásványvízfogyasztás
Tiszta vizet a pohárba
Megugrott a szomjoltó italok piaca

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!