A sportitalpiacon 1-2 százalékos sávban mozognak az eladások az üdítőital-fogyasztáshoz viszonyítva. A magyarországi színtéren a Powerade, a Gatorade, az Isostar és a Vitalade nevű termék található meg.
A Coca-Colához tartozó Powerade 2001-es adatok szerint vezette a magyar sportitalpiacot. A márka a nemzetközi és a magyar olimpiai mozgalom hivatalos támogatójának számít.
Egyik legnagyobb vetélytársa a Pepsi konszern tulajdonában lévő Gatorade, amely Michael Jordannel és Dávid Kornéllal reklámozza magát.
Az Isostar, amely eredetileg a Novartis svájci gyógyszergyár terméke volt, az utóbbi időben eltűnt a kereskedelmi láncokból és inkább a sportegyesületek körében terjeszkedik.
Magyar termék a Vitalade, amely 2001-ben még a három legnépszerűbb sportital egyike volt.
Az utóbbi időben hazánkban is egyre többen választanak maguknak tudatosan sportitalokat, amelyek egyébként nem azonosak az energiaitalokkal. A magyar piac azonban ilyen szempontból még mindig éretlen a nyugat-európai színtérhez képest, írja a Napi Gazdaság.
Üdítőital-piaci óriások küzdenek egymással a magyar sportitalpiacon
A hazai sportitalpiacon a Coca-Cola és a Pepsi is képviselteti magát egy-egy termékkel. Az utóbbi időben egyre tudatosabban választanak a vevők, így a verseny is éleződik, számol be a Napi Gazdaság.