2p

Miközben a teljes magyarországi hirdetési piac az első negyedévben 10 százalékkal bővült, az internetes, on-line szegmens 50 százalékos növekedést produkált - mondta Mester Sándor, az Axelero Origo értékesítési vezetője.

Az Axelero Rt., az Index Rt. a Ringier Kiadó Kft. és a Sanoma Budapest Kiadói Rt. által összesített hirdetési bevételi adatokat tekintve 2004 első negyedévében 337 millió forint reklámbevételt értek el, szemben az egy évvel korábbi 224 millió forinttal. A becslések szerint az on-line hirdetési piac 60-70 százalékát ez a négy médium teszi ki.

A sajtótájékoztatón elhangzott, hogy az Origo internetes újság az idén 35-40 százalékos növekedést szeretne elérni a reklámbevételt illetően. Azt azonban kérdésekre válaszolva sem közölték, hogy az első negyedévben mekkora hirdetési bevétele volt az internetes lapnak. Mester Sándor a növekedési terv alátámasztására elmondta, hogy az idén az első negyedévben az autóshirdetésekből származó bevételük 100 százalékkal bővült. Az Origo felmérése szerint az internetezők háromnegyede találkozik az internetes lappal: ez az arány a januári 73,2 százalékról márciusra 73,9 százalékra nőtt.

Az eseményen közölték azt is, hogy az on-line média népszerűsége és a hirdetők szokásai nagyban függenek az internetelérés számának növekedésétől és típusától, így például jótékonyan hat a piacra a szélessávú hozzáférés terjedése. Az elmúlt években változtak a netezők szokásai is: míg három évvel ezelőtt egy alkalommal egy internetező átlagosan 2,5 oldalra látogatott el, addig napjainkban 11-12-re. Ezen túlmenően nő az interneten eltöltött idő is, ami az elmúlt 3 év alatt ötszörösére bővült.

Az adatok szerint jelenleg Magyarországon 1,6-1,7 millióan interneteznek havonta. Az eseményen elhangzott, hogy az Origo napi látogatószáma a tavaly év végi 400 ezerről az idén március áprilisra 500 ezer fölé nőtt. Az Origo látogatószám csúcsa jelenleg 516 ezer. A felmérések kimutatták azt is, hogy a hirdetők is egyre inkább azt nézik, hogy egy-egy site-nak mekkora a napi látogatottsága. (MTI)

Kapcsolódó anyag
A nemzetközinél erőteljesebb növekedés hazai online reklámpiacon

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!