Csendesebb, de magányosabb élmény is az új 3-as metrón utazni, írja a Hvg. Az első felújított szerelvény hétfőn állt forgalomba Kőbányáról indulva, a lap tudósítója kipróbálta, és megírta az első, röpke benyomásait.
Mint ismert, a 3-as metró ősi, orosz gyártmányú, szétrohadt és rendkívül gyúlékony kocsijai helyett Budapest nem újakat állított üzembe, hanem renováltatta a régieket.
A lap beszámolója szerint ez elég jól sikerült, alul-felül, kívül-belül is újnak hatnak a kocsik.
Ami a menetet illeti, a régi, üvöltve üzemelő járművekhez képest az ráncfelvarrtak halkak, és az ajtókat sem csapkodják, azok az Alstom-gépeken tapasztaltakhoz hasonlóan, óvatosan záródnak be.
Szintén újdonság, és szintén a 2-es és 4-es vonal kocsijaira hajaz, hogy megszűntek a közös padok, az ülőfelületeket most már egyszemélyes ülések osztják fel, szám szerint hat-hat darab.
Az ajtókra pedig nyitógomb is került, csak minek, hiszen az eddig manuálisan nyitható 2-es és 4-es metrókocsik épp most álltak vissza a központi ajtónyitásra.
A beltereket a kiírás szerint kamera figyeli, de ezeket egyelőre nem szerelték fel a Hvg szerint.
A hónap végéig a most átadott mellé két további, hat kocsiból álló szerelvényt helyeznek szolgálatba a 3-as metró vonalán.
A fokozottan gyúlékony régi kocsik közül többnek viszont még egy évet ki kell bírnia a cseréig.
mfor.hu