Öt éven belül 5,3 milliárd eurót kíván a kínai piacba invesztálni Európa legnagyobb autógyártó vállalata, a Volkswagen. Ennek részeként 2 éven belül egy új gyárat is létesítenének.
A VW kínai partnerével, a Sanghaj Automotive Industry Corporation-nel (SAIC) közösen építené fel az új üzemet a város környékén. A tervek szerint 2006-ban átadásra kerülő gyárban évente 150 ezer autó fog legördülni a gyártószalagról, jelentette be a cég vezetése vasárnap, Wen Jiabao kínai miniszterelnök az ingolstadti Audi-gyárban tett látogatásának alkalmából.
Számítások szerint az új gyárban - az európai egységekhez képest - 30 százalékkal olcsóbban tudják majd előállítani a járműveket.
A beruházás megkezdését előirányzó szerződés megkötése előtt azonban még néhány előzetes vizsgálatot is el kell végezni, számol be a német Manager Magazin.
"Kína továbbra is a legfontosabb külföldi piacunk marad" - jelentette ki az eseményen Bernd Pischetsrieder, a VW elnöke.
Az új gyár építése annak a stratégiának a része, amely révén a cég 2008-ig évi 1,6 millióra szeretné növelni a Kínában előállított gépkocsik számát. A következő öt év expanziója mintegy 5,3 milliárd euróba kerül majd a vállalatnak.
Összehasonlításul: idén mintegy 800 ezer autó készül majd el a távol-keleti országban, ami egyben azt jelenti, hogy a wolfsburgi konszern a világ egyik legnagyobb lehetőségeket magában rejtő piacán lényegesen megelőzi a BMW-t és a DaimlerChryslert is.
Míg a VW changchuni gyárában a Golf, Bora, Jetta, Audi A6-os és Audi A4-es modelleket állítja elő a FAW kínai partnercéggel közösen, addig Shanghajban - a SAIC közreműködésével - a Passatok, Golfok, Touregek é Santana-k gördülnek le a szalagról.
(Menedzsment Fórum)
Új autógyárat épít Kínában a Volkswagen
Öt éven belül 5,3 milliárd eurót kíván a kínai piacba invesztálni Európa legnagyobb autógyártó vállalata, a Volkswagen. Ennek részeként 2 éven belül egy új gyárat is létesítenének.