3p

Hatszorosára nőhetnek a Reebok Toning sportcipőinek eladásai idén, ami pozitívba fordíthatja a tavaly veszteséges sportszergyártó óriás pénzügyi mérlegét. A nagy gyártók közül elsőként a Reebok által alkalmazott technológián alapuló cipőnek már készülnek a modellvariációi is: nyáron egy tréningezésre, télen pedig egy kosarazásra használható modell kerül majd piacra.

Az első hónapok eladási adatai és az előrendelések alapján mintegy 5,5 millió Toning sportcipő értékesítésére számít idén a Reebok, jelentette be egy hétvégi sajtótájékoztatón Uli Becker, a Reebok főnöke és Herbert Hainer, a sportszergyártót 2006-ban megvásárló Adidas vezetője. Ez azt jelenti, hogy idén mintegy hatszorosára növekednek a Toning eladásai - tavaly ugyanis "csupán" 900 ezer ilyen cipő talált gazdára a világon.

Milliárdos bevételt remélnek

Ami a bevételeket illeti, míg 2009-ben 300-350 millió dollárt hozott a sportcipő, addig idén már 1,5 milliárd, jövőre pedig kétmilliárd dollár értékben adhatnak el belőle. Ekkora felfutással még a Reebok vezetői sem számoltak: "Senki sem sejtette, hogy a kereslet ilyen robbanászerűen alakul majd" - magyarázta a Financial Times Deutschlandnak Uli Becker.

Amennyiben bejönnek a főnökök számításai, akkor idén ismét nyereséget könyvelhet majd el a Reebok. A sportszergyártó cég egyébként bekebelezése óta tavaly csúszott először a veszteséges zónába - az első kilenc hónapban mintegy 130 millió euró mínuszt sikerült összehoznia.

Jön a kosaras változat

Az eladások megugrását látva a cég azt is bejelentette, hogy félévente újabb modellvariácókkal jelentkezik majd. Nyáron dobják piacra az úgynevezett Train Tone-t, ami általános sportolásra lesz alkalmas, télen pedig már a kosarazásra kifejlesztett Jump Tone is ki fog kerülni az üzletek polcaira.  

Az új "csodacipő" lényege, hogy különlegesen megformált talprésszel rendelkezik. Ez enyhe instabilitást kölcsönöz a lábbelinek, így viselőjének izmai a szokásosnál keményebb munkára kényszerülnek, azaz végeredményben edzettebbek lesznek. A nagy gyártók közül egyébként elsőként a Reebok kötelezte el magát ezen technológia mellett - mint most kiderült, sikerrel.

EasyTone, a csodacipő "futó" változata

Az Adidas egyébként még 2006-ban vásárolta fel az amerikai Reebokot közel négymilliárd dollárért, amely révén a sportszergyártás második és harmadik számú szereplője egyesült. Igaz, a világelső Nike-ot még így sem sikerült behozniuk.

A Nike fölénye a világ legnagyobb sportszergyártó piacán, az Egyesült Államokban is meggyőző. Itt az Adidas és a Reebok összesen 2,4 milliárd eurós forgalmat bonyolít, ami mindössze 25 százalékos piaci részesedéshez elég. Ezen a helyzeten javíthat a Toning, amely a tengerentúlon már eddig is jelentős sikereket ért el.

W. B.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!