Az első hónapok eladási adatai és az előrendelések alapján mintegy 5,5 millió Toning sportcipő értékesítésére számít idén a Reebok, jelentette be egy hétvégi sajtótájékoztatón Uli Becker, a Reebok főnöke és Herbert Hainer, a sportszergyártót 2006-ban megvásárló Adidas vezetője. Ez azt jelenti, hogy idén mintegy hatszorosára növekednek a Toning eladásai - tavaly ugyanis "csupán" 900 ezer ilyen cipő talált gazdára a világon.
Milliárdos bevételt remélnek
Ami a bevételeket illeti, míg 2009-ben 300-350 millió dollárt hozott a sportcipő, addig idén már 1,5 milliárd, jövőre pedig kétmilliárd dollár értékben adhatnak el belőle. Ekkora felfutással még a Reebok vezetői sem számoltak: "Senki sem sejtette, hogy a kereslet ilyen robbanászerűen alakul majd" - magyarázta a Financial Times Deutschlandnak Uli Becker.
Amennyiben bejönnek a főnökök számításai, akkor idén ismét nyereséget könyvelhet majd el a Reebok. A sportszergyártó cég egyébként bekebelezése óta tavaly csúszott először a veszteséges zónába - az első kilenc hónapban mintegy 130 millió euró mínuszt sikerült összehoznia.
Jön a kosaras változat
Az eladások megugrását látva a cég azt is bejelentette, hogy félévente újabb modellvariácókkal jelentkezik majd. Nyáron dobják piacra az úgynevezett Train Tone-t, ami általános sportolásra lesz alkalmas, télen pedig már a kosarazásra kifejlesztett Jump Tone is ki fog kerülni az üzletek polcaira.
Az új "csodacipő" lényege, hogy különlegesen megformált talprésszel rendelkezik. Ez enyhe instabilitást kölcsönöz a lábbelinek, így viselőjének izmai a szokásosnál keményebb munkára kényszerülnek, azaz végeredményben edzettebbek lesznek. A nagy gyártók közül egyébként elsőként a Reebok kötelezte el magát ezen technológia mellett - mint most kiderült, sikerrel.
Az Adidas egyébként még 2006-ban vásárolta fel az amerikai Reebokot közel négymilliárd dollárért, amely révén a sportszergyártás második és harmadik számú szereplője egyesült. Igaz, a világelső Nike-ot még így sem sikerült behozniuk.
A Nike fölénye a világ legnagyobb sportszergyártó piacán, az Egyesült Államokban is meggyőző. Itt az Adidas és a Reebok összesen 2,4 milliárd eurós forgalmat bonyolít, ami mindössze 25 százalékos piaci részesedéshez elég. Ezen a helyzeten javíthat a Toning, amely a tengerentúlon már eddig is jelentős sikereket ért el.
W. B.
Menedzsment Fórum