A cégcsoport vezetőjének tájékoztatása szerint a 18 méter hosszú csuklós autóbusz kifejlesztésének alapját a tavaly decemberben bemutatott alacsonypadlós helyi szóló autóbusz képezte.
A tavaly 4,3 milliárd forint nem konszolidált árbevételt és több mint félmilliárd forint adózás utáni eredményt elért cégcsoport autóbusz kínálatával most már szinte teljesen lefedi a volán vállalatok igényeit.
A Credo buszokhoz felhasznált főegységek többsége magyar gyártmányú, a magyar autóbuszgyártás tradicionális beszállítójának számos termékét építik be. Ennek nyomán a belföldön előállított érték a régebbi típusoknál megközelíti az autóbusz értékének 80 százalékát, az újabb típusoknál mintegy 60 százalékát.
Stemler József kereskedelmi igazgató az MTI érdeklődésére elmondta: a Credo autóbuszok elterjedésében a tavalyi év áttörést hozott, amikor az ÁPV Rt.-hez tartozó Autóbusz Invest Kft. által kiírt közbeszerzési tenderen 65 elővárosi busz gyártására kapott a Kravtex lehetőséget, 24 volán vállalat számára.
Tavaly összességében közel 100 buszt készítettek, az idén viszont kevesebb gyártásával számolnak. Ennek megfelelően ez évben a tavalyinál kisebb, várhatóan 4,1 milliárd forint lesz az árbevétel és 450 millió forint az adózás utáni eredmény.
Ennek ellenére a cég az autóbuszgyártásban látja a talpon maradás lehetőségét. Ezt pótolhatja a drasztikusan visszaeső mezőgazdasági gépértékesítés, amely a cégcsoporthoz tartozó mosonmagyaróvári Kühne Rt.-t sújtja. Az évek óta tartó piacvesztés okát a menedzsment a mezőgazdasági géppiacnak a szerintük elsietett liberalizálásában látja. Emiatt szorulnak ki a társaság szakmai körökben elismert talajművelő és vetőgépei a hazai piacról.
Az 500 embert foglalkoztató cégcsoport az elmúlt két évben több mint 1 milliárd forintot költött saját forrásból termelést korszerűsítő és bővítő beruházásokra. Egyebek között egy közel 1500 négyzetméteres üzemcsarnokot, autóbusz szervizt és diagnosztikai központot helyeztek üzembe tavaly év végén 300 millió forintos invesztícióval.
Kapcsolódó anyagok: