3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Credo BN 18 típusú új gyártmány 8 hónapos fejlesztőmunka eredménye, ára 50 millió forint körüli lesz, 15-25 millió forinttal alacsonyabb a konkurens járművek árainál - mondta a jármű bemutatójával egybekötött sajtótájékoztatón Krankovics István ügyvezető igazgató csütörtökön Győrött.

A cégcsoport vezetőjének tájékoztatása szerint a 18 méter hosszú csuklós autóbusz kifejlesztésének alapját a tavaly decemberben bemutatott alacsonypadlós helyi szóló autóbusz képezte.

A tavaly 4,3 milliárd forint nem konszolidált árbevételt és több mint félmilliárd forint adózás utáni eredményt elért cégcsoport autóbusz kínálatával most már szinte teljesen lefedi a volán vállalatok igényeit.

A Credo buszokhoz felhasznált főegységek többsége magyar gyártmányú, a magyar autóbuszgyártás tradicionális beszállítójának számos termékét építik be. Ennek nyomán a belföldön előállított érték a régebbi típusoknál megközelíti az autóbusz értékének 80 százalékát, az újabb típusoknál mintegy 60 százalékát.


Stemler József kereskedelmi igazgató az MTI érdeklődésére elmondta: a Credo autóbuszok elterjedésében a tavalyi év áttörést hozott, amikor az ÁPV Rt.-hez tartozó Autóbusz Invest Kft. által kiírt közbeszerzési tenderen 65 elővárosi busz gyártására kapott a Kravtex lehetőséget, 24 volán vállalat számára.

Tavaly összességében közel 100 buszt készítettek, az idén viszont kevesebb gyártásával számolnak. Ennek megfelelően ez évben a tavalyinál kisebb, várhatóan 4,1 milliárd forint lesz az árbevétel és 450 millió forint az adózás utáni eredmény.

Ennek ellenére a cég az autóbuszgyártásban látja a talpon maradás lehetőségét. Ezt pótolhatja a drasztikusan visszaeső mezőgazdasági gépértékesítés, amely a cégcsoporthoz tartozó mosonmagyaróvári Kühne Rt.-t sújtja. Az évek óta tartó piacvesztés okát a menedzsment a mezőgazdasági géppiacnak a szerintük elsietett liberalizálásában látja. Emiatt szorulnak ki a társaság szakmai körökben elismert talajművelő és vetőgépei a hazai piacról.

Az 500 embert foglalkoztató cégcsoport az elmúlt két évben több mint 1 milliárd forintot költött saját forrásból termelést korszerűsítő és bővítő beruházásokra. Egyebek között egy közel 1500 négyzetméteres üzemcsarnokot, autóbusz szervizt és diagnosztikai központot helyeztek üzembe tavaly év végén 300 millió forintos invesztícióval.

Menedzsment Fórum

Kapcsolódó anyagok:

33 millió dolláros megrendelést kapott a NABI

Új troibuszok 837 millióért Debrecenben

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!