Alacsony árral, magánszemélyek, valamint kis- és közepes vállalkozások számára kínál szolgáltatást az alig két hete, 10 gépkocsival indított "PennyCar" szolgáltatás máris 70-90 százalékos kihasználtsággal működik, s a tervek szerint 2005 közepéig 50-re növelik a "fapados gépkocsik" számát.
A tíz éve alapított EUrent Autókölcsönző Kft. a 10,5 milliárd forintos autókölcsönzési piac 15 százalékát tudhatja magáénak. 2003-ban 650 gépkocsit kölcsönöztek ki, míg a piac második helyezettje, a Herz 570 darabot, az Avis, a Budget és a National egyenként 200-300 darabot. Az országban egyébként mintegy 10 ezer olyan cég működik, amely jogosult autókölcsönzésre, közülük 150-200 aktív piaci résztvevő.
A magyarországi autókölcsönzési piac lényegesen elmarad a nyugat-európaitól: Angliában például hétszer annyi gépkocsit kölcsönöznek évente, mint nálunk. Ennek oka a gazdasági, életszínvonalbeli és kulturális különbségek mellett abban is keresendő, hogy Angliában a cégek visszaigényelhetik az autó forgalmi adóját, így az alacsonyabb költségek a bérleti díjak alacsonyabb szintjét eredményezi - mondta Haraszti Géza, az EUrent Autókölcsönző Kft. ügyvezető igazgatója. (MTI)
Kapcsolódó anyagok
Autókölcsönzők: az internet elfelejtett sikersztorija
Még nem indul filléres magyar autókölcsönző
Új hazai fapados autókölcsönző indult
Két hete indult a Porsche Bank tulajdonában álló Eurent Autókölcsönző szolgáltatása a PennyCar, amelynek debütálása a tapasztalatok szerint sikeres.