3p

Új honlapot indított a Malév január végén. A portál informatikai hátterét a Sense/Net informatikai cég legújabb nyílt forrású szoftvere biztosítja, az arculat és a keresőoptimalizálás mögött pedig a Kirowski ügynökség áll.

"Elsősorban azért volt szükség az újításra, mert a légitársaság régi weboldala inkább információ centrikus volt, semmint értékesítést segítő és generáló csatorna, mindemellett a karbantartás költséges és lassú folyamata sem felelt már meg a kor követelményeinek" – idézi Nemes Anikót, a Malév kereskedelmi és marketing vezérigazgató-helyettesét a lapunkhoz eljuttatott közlemény.

Piacokra szabott árkommunikáció 

Az új honlap új eszközökkel segíti a repülőjegy értékesítést. Ezek közül az egyik legszembetűnőbb, hogy a foglalási rendszer a nyitóoldal mellett valamennyi, a kifejezetten utazóközönségnek szánt aloldalakon is közvetlenül elérhető. Az útvonalhálózatot bemutató interaktív térképen keresztül szintén azonnal, az útvonal kiválasztását követően, megkezdhető a repülőjegy vásárlása.

Mindezek mellett egy automata „offers” rendszer is segíti az értékesítést, mely minden nap valamennyi útvonalra kiszámolja a következő 90 napban foglalható legalacsonyabb bruttó repülőjegyárakat. További újdonság az is, hogy a különböző országokból a honlapra látogatók az ottani kiindulásnak megfelelő legjobb ajánlatok közül választhatnak az összesen harminc, ország-specifikus nyitóoldalon. Ez lehetőséget nyújt az egyes piacokat célzó árkommunikációra.

Jó példa erre a Malév január végén induló „Hihetetlen árak”, avagy „Crazy offers” elnevezésű legújabb minden célállomásra kiterjedő akciója, mely piaconként különböző tartalmú hirdetéssel és ajánlattal szólítja meg a svéd, német, francia, olasz, dán és magyar közönséget.

Csaknem harmadával nőtt az online jegyvásárlók száma 


A Malév saját online értékesítése folyamatosan nő, a bevételek és a portálon repülőjegyet vásárló utasok száma egyaránt 29 százalékkal növekedett 2008-ban az előző évhez képest. A teljes online forgalom 36 százalékát a magyar piac generálta, a külföldi eladási pontok közül Írország, az Egyesült Királyság és Németország volt a legjelentősebb. A tavalyi év legnépszerűbb célállomásainak pedig London, Párizs, Amszterdam, Marosvásárhely és Bukarest bizonyult. A légitársaság az új keresőmotorokhoz optimalizált weboldaltól is az értékesítés további dinamikus növekedését várja.

A cég olyan közelmúltban bevezetett és folyamatosan bővülő online szolgáltatásai, mint az online check-in és online jegymódosítás is kiemelt helyet kaptak a honlapon.

Ugyancsak új szolgáltatásként kapott helyet a malev.hu-n a Járatinformáció, mely a repülőgépek jeladójával összekötött adatbázisból jeleníti meg egy adott járat pillanatnyi státuszát. A rendszer nemcsak a budapesti induló és érkező járatokról ad tájékoztatást, hanem a külállomásokról is.

A cég új 1024-szor 768 pixeles képernyő felbontásra optimalizált portáljának megújult arculata és egyszerűsített navigációja, letisztult és rendezett megjelenést biztosít. A címbetűkben a már jól ismert Malév-kék mellett meghatározó színként jelenik meg az eddig ritkábban használt úgynevezett Malév-zöld is. Emellett a site-struktúra is megújult, az információk katalógusszerűen kerültek elrendezése.

A Malév hivatalos honlapja egyébként 1997-ben jelent meg az interneten.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!