"Elsősorban azért volt szükség az újításra, mert a légitársaság régi weboldala inkább információ centrikus volt, semmint értékesítést segítő és generáló csatorna, mindemellett a karbantartás költséges és lassú folyamata sem felelt már meg a kor követelményeinek" – idézi Nemes Anikót, a Malév kereskedelmi és marketing vezérigazgató-helyettesét a lapunkhoz eljuttatott közlemény.
Piacokra szabott árkommunikáció
Az új honlap új eszközökkel segíti a repülőjegy értékesítést. Ezek közül az egyik legszembetűnőbb, hogy a foglalási rendszer a nyitóoldal mellett valamennyi, a kifejezetten utazóközönségnek szánt aloldalakon is közvetlenül elérhető. Az útvonalhálózatot bemutató interaktív térképen keresztül szintén azonnal, az útvonal kiválasztását követően, megkezdhető a repülőjegy vásárlása.
Mindezek mellett egy automata „offers” rendszer is segíti az értékesítést, mely minden nap valamennyi útvonalra kiszámolja a következő 90 napban foglalható legalacsonyabb bruttó repülőjegyárakat. További újdonság az is, hogy a különböző országokból a honlapra látogatók az ottani kiindulásnak megfelelő legjobb ajánlatok közül választhatnak az összesen harminc, ország-specifikus nyitóoldalon. Ez lehetőséget nyújt az egyes piacokat célzó árkommunikációra.
Jó példa erre a Malév január végén induló „Hihetetlen árak”, avagy „Crazy offers” elnevezésű legújabb minden célállomásra kiterjedő akciója, mely piaconként különböző tartalmú hirdetéssel és ajánlattal szólítja meg a svéd, német, francia, olasz, dán és magyar közönséget.
Csaknem harmadával nőtt az online jegyvásárlók száma
A Malév saját online értékesítése folyamatosan nő, a bevételek és a portálon repülőjegyet vásárló utasok száma egyaránt 29 százalékkal növekedett 2008-ban az előző évhez képest. A teljes online forgalom 36 százalékát a magyar piac generálta, a külföldi eladási pontok közül Írország, az Egyesült Királyság és Németország volt a legjelentősebb. A tavalyi év legnépszerűbb célállomásainak pedig London, Párizs, Amszterdam, Marosvásárhely és Bukarest bizonyult. A légitársaság az új keresőmotorokhoz optimalizált weboldaltól is az értékesítés további dinamikus növekedését várja.
A cég olyan közelmúltban bevezetett és folyamatosan bővülő online szolgáltatásai, mint az online check-in és online jegymódosítás is kiemelt helyet kaptak a honlapon.
Ugyancsak új szolgáltatásként kapott helyet a malev.hu-n a Járatinformáció, mely a repülőgépek jeladójával összekötött adatbázisból jeleníti meg egy adott járat pillanatnyi státuszát. A rendszer nemcsak a budapesti induló és érkező járatokról ad tájékoztatást, hanem a külállomásokról is.
A cég új 1024-szor 768 pixeles képernyő felbontásra optimalizált portáljának megújult arculata és egyszerűsített navigációja, letisztult és rendezett megjelenést biztosít. A címbetűkben a már jól ismert Malév-kék mellett meghatározó színként jelenik meg az eddig ritkábban használt úgynevezett Malév-zöld is. Emellett a site-struktúra is megújult, az információk katalógusszerűen kerültek elrendezése.
A Malév hivatalos honlapja egyébként 1997-ben jelent meg az interneten.
Menedzsment Fórum