A kiskereskedőláncok legnagyobbika, az amerikai Wal-Mart üzletlánc úgy döntött, felveszi a kesztyűt, és megvédi imázsát a nagyközönség előtt. A céget ugyanis az elmúlt években számos kritika érte üzletpolitikája miatt. A média által felkapott diszkriminációs és illegális bevándorlók alkalmazásáról szóló botrányok, valamint az ezekhez kapcsolódó bírósági ügyek is jelentősen rontottak a Wal-Martról alkotott képen.
Lee Scott, az üzletlánc vezérigazgatója a napokban egy New Yorkban tartott kiskereskedői konferencián kifejtette: hajlandóak bizonyos kompromisszumokra annak érdekében, hogy a megfelelő üzenet jusson el a fogyasztókhoz. Scott azt is elismerte, ehhez kulturális változtatás szükséges a vállalaton belül. "Ma már teljesen más fogyasztói körre vagyunk befolyással, mint akár tíz évvel ezelőtt. A legtöbbjüknek nincs közvetlen kapcsolata a céggel, csak az újságokból és a televízióból értesül a Wal-Marttal kapcsolatos hírekről."
A cég a jövőben jobban odafigyel majd a kritikára, alapos elemzésnek veti alá azokat, és amennyiben jogos panaszról van szó, hajlandó a szükséges változtatásokat is végrehajtani. A növekvő ellenállás ugyanakkor a vállalat terjeszkedését nem akadályozza: idén várhatóan 230-240 új üzletet nyitnak világszerte, a 2005-ös évben pedig ennél is többet terveznek. A vezérigazgató hozzátette, a karácsonyi szezonnal kapcsolatban is optimisták, annak ellenére, hogy az augusztusi bevételek a vártnál kedvezőtlenebbül alakultak.
(Menedzsment Fórum)
Új képet festene magáról a Wal-Mart
A médiában újabban csak botrányai kapcsán szereplő Wal-Mart imázsváltásra szánta el magát. A világ legnagyobb kiskereskedelmi láncának vezetői belátták: a folyamatos támadások ellen csak egy új stratégiával védekezhetnek.