A jövőt tekintve igen nehéz lenne pontosan meghatározni, hogy gyakorlatilag hogyan reagálnak a vállalatok a hatalmas kihívásokra, a kegyetlen versenyre, a döntési idő lerövidülésére, költségcsökkentési lehetőségek megragadására. Az biztos, hogy a fokozódó verseny erősíti az együttműködést és sikertényezővé válik a partneri viszonyok kialakítása a beszállítókkal, szolgáltatókkal.
Új célok, új típusú szervezetek, új folyamatok, új lehetőségek és az információk magas foka fogja formálni a beszerzési menedzsment jövőjét. A professzionális beszerző, mint az ellátási lánc menedzsere megnöveli részvételét a vállalati hozzáadott érték teremtésében egyrészt stratégia, hosszútávú szemlélete folytán, másrészt pedig a potenciális kockázatok folyamatos mérlegelésének köszönhetően. Eredményei jelentősen megnövelik értékét a vállalkozás szempontjából.
Új kihívások előtt a Beszerzés
A modern gazdaság a beszerzési tevékenységet a gyártás kiegészítő funkciójából stratégiai menedzsment eszközzé alakította, amely elengedhetetlen a magas hozzáadott érték megteremtésében. Ennek eredményeként vált a beszerzés önálló szalmává. A globalizáció előrehaladtával, valamint a vállalatvezetési tevékenység egyre összetettebbé válásával a beszerzési funkció fontossága és felelőssége egyre jobban előtérbe kerül.