A tájékoztatás szerint a motor fő alkatrészei - így a forgattyúsház, a hengerfej és a forgattyústengely - az Audi Hungariánál készülnek. Az új erőforrást a többi között az új Audi A3-ba és a VW Golfba építik be. Az 1,2 és 1,4 literes, négyhengeres Otto-motorok 63 és 103 kilowatt közötti teljesítményt, valamint 165 és 250 newtonméter közötti forgatónyomatékot adnak le.
Az új 1,2 és 1,4 literes motorok a gyártás már létező négyhengeres motorpalettáját egészítik ki. A jövőben naponta mintegy 1500 1,2 és 1,4 literes négyhengeres Otto-motor készül majd - írják, emlékeztetve arra: az Audi Hungáriánál jelenleg négy-, öt-, hat-, nyolc-, tíz és tizenkét hengeres dízel és benzinmotorok készülnek. A motorgyártásban a vállalatnál foglalkoztatott mintegy 8600 munkatársból több mint 5000-en dolgoznak. Az év első hat hónapjában a vállalatnál 1,039 millió motor készült.
Az elmúlt években az Audi és a Volkswagen Konszern központi motorszállítója lett az Audi Hungaria, amelynek célja, hogy termékpalettáját folyamatosan új, innovatív és hatékony erőforrásokkal bővítse - idézi a közlemény Thomas Faustmannt, az Audi Hungaria ügyvezető igazgatóját.
Az új erőforrások számos hatékony technológiát ötvöznek, mint például a legmodernebb közvetlen befecskendezést és turbófeltöltést, illetve eleget tesznek az Euro 6 plus környezetvédelmi norma előírásainak. Az új motorok fogyasztása átlagosan nyolc-tíz százalékkal kisebb.
Az új motorok előnye, hogy a moduláris felépítés következtében a konszern számos modelljébe beépíthetők, ezért tervezik, hogy a jövőben ezeket az erőforrásokat nagyobb volumenben fogják gyártani – mondta Achim Heinfling, az Audi Hungaria motorgyártásért felelős ügyvezető igazgatója. Az új motorok a többi között az Audi A3 utódjába, illetve a VW Polókba és a VW Golfokba kerülnek.
MTI