Az új nevet az MCI-t a cég nem kintről hozta, hanem a cégcsoport egyik tagjától vette át. Így hívták ugyanis a távolsági telefonrészlegét. Az internetes korszak egyik üstököse köszönhetően az akkori dotkom lufinak tucat akvizícióval a második legnagyobb amerikai távolsági telefontársasággá vált.
A három éve a cég még teljes mellszélességgel terjeszkedett a szélessávú internet-technológia piacán. Sikerült ebben az ágazatban piacvezetővé vállnia, a WorldCom száloptikai gerinchálózatán fut a világ internet-forgalmának fele. Ezek a befektetések azonban nem váltották be a hozzájuk fűzött reményeket, és a korábban lesajnált - vállalat gazdasági szakemberek körében fejőstehénnek tekintett pozíciójú - távolsági telefonszolgáltató részlege húzhatja ki a céget a bajból. Ez az ágazat ugyanis folyamatos pozitív cash-flowal - igaz az internet szolgáltatásoknál kisebb növekedési mutatókkal -, továbbá igen értékes és likvid eszközökkel bírt. Ilyen volt például a racionalizálási program során értékesített telefonkönyv-kiadó is.
Van még esély?
Ezeket az eladási ügyleteket még az előző vezető Bernie Ebbers kezdte meg. Ő volt az a vezető, aki alatt csődöt jelentett a cég, megszerezve ezzel a kétes világ legnagyobb csődje címet. Tavaly júliusi összeomláskor 41 milliárd dollárnyi adósság temette maga alá a céget. Most a hitelezőkkel is sikerült egyezségre jutni. Mivel a cég 107 milliárd dollár könyv szerinti értékű vagyona egyes elemzők szerint nem ér többet 15 milliárdnál, ezért a hitelezők is kénytelenek voltak dolláronként 36 cent kárpótlással beérni. Igaz a tulajdonosokhoz képest, akik mindenüket elveszítették még jól jártak.
Elemzők szerint a WorldCom az átalakítási terv, a létszámleépítés és alacsony árai nyomán versenyképes lehet a távolsági hívások piacán az Egyesült Államokban. A hitelezőkkel való megegyezés pedig némileg lélegzetvételhez juttatja a céget. Ugyanakkor a konkurensek meglehetősen keserű szájízzel fogadták a fogadták a hatóság döntését, amely jóváhagyta a csődegyezséget. Szerintük ugyanis a csalássorozat után el kellett volna a céget tiltani az üzleti tevékenységtől, ahelyett, hogy átsegítik a nehéz időszakon.
Új név, új székhely, régi kölcsönök
A jól bevált taktikához folyamodott a vállalati botrányok egyik leggyakrabban emlegetett szereplője a WorldCom. A cég megpróbálja maga mögött hagyni a múltját oly módon, hogy nevet változtat, új helyre költözik és - amiben csak kevesen hisznek – kilábal a csődhelyzetből.