A schönefeldi repülőtér átépítésével, illetve kibővítésével létrejövő BBI-t csak komoly feltételekkel lehet létrehozni, közölte a minisztérium, amely pénteken lezártnak nyilvánította a tervezési szakaszt.
Ennek értelmében a kivitelezőknek garantálni kell a környéken lakók zajvédelmét, például este tíz és reggel hat óra között csak alacsony zajkibocsátású gépek szállhatnak le a repülőtéren. Emellett a környezet védelmére is figyelniük kell: a 10 ezer kivágásra ítélt fa helyére 20 ezer újat kell ültetniük.
Az eddigi tervek szerint elsőként meghosszabítanak egy már jelenleg is működő leszállópályát, építenek mellé egy újat és új kiszolgáló épületeket is felhúznak, számolnak be német lapok.
A tervezők előzetesen mintegy 10 ezerre becsülik azoknak a számát, akik bíróságon is panaszt fognak majd tenni a beruházás ellen. Utóbbiak érvei szerint az elmúlt 30 évben már nem volt példa arra, hogy ilyen sűrűn lakott területen hozzanak létre egy óriás-repteret.
Szakértők ennek ellenére bíznak abban, hogy 2006-ban elkezdődhet és 2010-ig befejeződhet az 1,7 milliárd eurós beruházás. A BBI induláskor évi 20 millió utasra számít, később a forgalom 30 millióra is növekedhet.
Az új légikötő az eddigi legfontosabb berlini repteret, a Tegelt, illetve a bezárásra ítélt tempelhofi bázist helyettesíti majd.
(Menedzsment Fórum)
Új óriás-repülőteret kap a német főváros
A brandenburgi közlekedési minisztérium pénteken úgy határozott, hogy megépülhet a Berlin Brandenburg International (BBI) nevű új berlini repülőtér. Elemzők szerint azonban több ezren bíróságon támadják majd meg a tervet.