Nyugat-Európában és az USA-ban a kiskereskedelmi forgalomból jelentős százalékban részesednek az outletek. Az új típusú üzletek itthon még csak most kezdik meg a térhódítást.
Idén ősszel két outlet is nyílik Budapest határában, a törökbálinti 50 üzletnek, a biatorbágyi pedig 45 boltnak ad majd helyet. A szakemberek megosztottak annak kapcsán, hogy itthon milyen piaci részesedésre tehetnek szert az outletek - írja a Napi Gazdaság.
Kozák Ákos, a GfK Hungária piackutató igazgatója szerint van létjogosultsága hazánkban az ilyen típusú kereskedelmi egységeknek, mondta el nyilatkozatában a Napi Gazdaságnak. A piackutató intézet adatai szerint a vásárlóerő akár 50 ezer négyzetméternyi outletet is képes lenne eltartani. A potenciális sikerre utal, hogy az outletek célközönsége eddig külföldre, például az ausztriai pandorfi üzletközpontba jártak vásárolni.
A hazai divatszakma jóval óvatosabb az új üzlet-típusok sikerével kapcsolatban. Néhányan úgy vélik, hogy - például az USA-ban - a belvárosinál 30 százalékkal olcsóbban értékesített prémium kategóriába tartozó termékek iránti kereslet itthon jóval szűkebb, így ez az értékesítési koncepció Magyarországon aligha lesz képes rövid időn belül komoly sikereket elérni, számolt be a Napi Gazdaság.
Kapcsolódó anyagok
Új üzletközpont épül Budapest határában
Őszre készül el a Budapest Outlet Centre
Új típusú áruház debütál ősszel Magyarországon
Nyugat-Európában és az USA-ban a kiskereskedelem forgalomból jelentős százalékban részesednek az outletek. Az új típusú üzletek itthon még csak most kezdik meg a térhódítást.