Az Emap médiavállalat vásárolta meg 52,5 millió fontért a Cannes Lions nemzetközi reklámfesztivált, mely a szakma Oscar-díj kiosztó ünnepélyének tekinthető.
Az évente megrendezésre kerülő, egy hetes Cannes-i fesztivál során mintegy 30 millió fontot fektetnek be a résztvevő reklámcégek. A londoni Emap médiacég, melynek most a tulajdonába került a fesztivál rendezési joga, adja ki a Heat, az FHM és a Closer magazinokat, valamint működteti a Magic és a Kiss rádióadókat. A vállalat tavalyi éves bevétele, melyet konferenciák szervezése is kiegészít, 213 millió fontot tett ki. Az előző tulajdonos a WJB Chiltern Trust Company volt.
Ebben az évben a fesztivál fődíját, a Grand Prix-et a TBWA ügynökség által készített Sony Play Station szpotja kapta. A nagydíjért a chicagói DDB ügynökség által készített Bud Light-reklám, és a torontói Zig által készített Vim-reklám mellett küzdött a Sony Mountain című kampány.
(Menedzsment Fórum)
Új tulajdonos kezében a Cannes-i Reklámfesztivál
Az Emap médiavállalat vásárolta meg 52,5 millió fontért a Cannes Lions nemzetközi reklámfesztivált, mely a szakma Oscar-díj kiosztásának tekinthető.