Át kívánja tekinteni az európai médiavásárlási tevékenységét a Kraft Foods, amely a kontinens különböző országaiban eddig a WPP csoporthoz tartozó MindShare és a Publicis leányvállalata, a Starcom ügynökségekkel volt kapcsolatban.
Amint arról a Kraft szóvivője beszámolt, a felülvizsgálatot a következő országokban kívánják elvégezni: a brit piacon, ahol a Publicis csoporthoz tartozó Zenith Optimediaval dolgoznak, Spanyolországban és Portugáliában, ahol az Aegis Group leányvállalatát, a Caratot bízták meg, és Skandináviában, ahol a teendőket az Omnicom csoport tagja, az OMD végzi.
A mostani lépés végeredménye után nem a győztes mindent visz elvet fogjuk alkalmazni, mondta el a szóvivő. Ugyanakkor -, tette hozzá - természetesen célunk, hogy a helyi piacok sajátosságait is figyelembe véve globális stratégiát valósítsunk meg.
A tét nem kicsi, hiszen a világszerte jelenlévő élelmiszeripari óriás éves reklámbüdzséje 800 millió dollár. A globális piac jelentős részében a Kraft Foods a MindShare és a Starcom ügynökségekkel áll kapcsolatban. A magyar piacon az AGB adatai szerint a Kraft Foods 3 milliárd feletti összeget költött televíziós reklámokra, a cég médiamunkáit a StraCom végezte.
Kapcsolódó anyagok
Sört, mobilt és mosóport reklámoztak leginkább
Budapesti gyárát is bezárja a Kraft
Új ügynökségeket keres a Kraft
Át kívánja tekinteni az európai médiavásárlási tevékenységét a Kraft Foods, amely a kontinens különböző országaiban eddig a WPP csoporthoz tartozó MindShare és a Publicis leányvállalat, Starcom ügynökségekkel volt kapcsolatban.