3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Átadták az ország legmodernebb vasúti távvezérlő rendszerét pénteken Szegeden.

Az 1,8 milliárd forintos minta beruházás mind műszakilag, mind a finanszírozás szempontjából újszerű megoldásokat tartalmaz - hangzott el az avató ünnepségen. Hónig Péter közlekedési miniszter elmondta: a rendszer a minőséget és a szolgáltatást javítja, a működési költségeket pedig csökkenti.

Heinczinger István, a MÁV Zrt. vezérigazgatója az MTI-nek kifejtette: a fejlesztés az adófizetők számára költségtakarékos rendszert eredményez és a bevételek növelésére szolgál. A megvalósítás egy egyedi konstrukció, hisz a finanszírozást a kivitelező hozta. A beruházás költségeit a rendszer által termelt megtakarításból, illetve az üzemeltetési költségek csökkenéséből törlesztik, a megtérülési idő három és fél év.

Sörös Ferenc, a kivitelező Prolan Zrt. elnök-vezérigazgatója sajtótájékoztatón kifejtette: a Prolan három rendszert épített fel: a központi forgalomellenőrző, és -irányító rendszert és a felsővezetéki energia távvezérlőt.

A projekt során 13 vasútállomáson valósult meg az állomási biztosítóberendezések távvezérlése, épült ki távvezérlésre alkalmas utas-tájékoztató rendszer és automatikus váltófűtés, térvilágítás, vagyonvédelmi rendszer, valamint annak távfelügyelete. A 13 állomás vonatforgalmának irányítása a Szegeden, Kiskunfélegyházán és Kiskőrösön kialakított csomóponti biztosítóberendezési távvezérlő központokból történik.

A szegedi központban ezen kívül megvalósult további 28 vasútállomás központi forgalomellenőrzése, és további 7 állomáson úgynevezett kitekintő terminál is létesült. Ennek segítségével az aktuális vasútvonal forgalmi helyzetéről lehet információt kapni.

A központi forgalomirányítás kiépítésével biztosítható a forgalom ütemessége, az irányítónak közvetlen és azonnali beavatkozási lehetősége van és növekedhet a vonalszakasz átbocsátó képessége is.     Az új rendszer a szükséges műszaki és forgalmi naplózásokat, archiválásokat és a menetrendírást is biztosítja, lényegesen növeli a mentirányítói fegyelmet.

A projekt hatékonyságot növelő tulajdonsága, hogy a központban egy nagyobb vonalszakasz forgalmi és műszaki állapota tekinthető át, így egy adott szituációban optimálisabb intézkedés hozható meg. A gyors, átlátható és könnyen áttekinthető munkának köszönhetően az üzemeltetési problémák száma várhatóan jelentősen csökken, kevesebb lesz a késés - mondta a szakember.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!