A pálya- és a kereskedővasút szétválasztásának kérdése már némileg átvezet bennünket az országos közlekedéspolitikára. Tény, hogy a vasúti pályafenntartási, beruházási igénye nagyon magas. Emellett a személyszállítás, mint államilag vállalt közszolgáltatás jelenleg önerejéből csak veszteségesen működtethető. Ha korrekt üzleti tárgyalásokat akarunk folytatni az állammal, akkor tényszerűen bizonyítanunk kell azt, hogy mi mennyibe kerül. A szervezeti elkülönülésnek a számviteli szétváIasztással együtt kell járnia. Ha fillérekre lebontva, pontosan láthatók a költségek, akkor nem kell az állammal alkudozni, hanem korrekt módon számon lehet kérni a kompenzációt. Azt hiszem, eljön az az idő, amikor ezt helyre lehet tenni, és nem kellene a vasútnak veszteségesen működnie.
Vezetési stílusomat tekintve elmondhatom, hogy saját vállalkozásom van, amiben a saját pénzemet, többségi tulajdonosi pozícióból kockáztatom. Így hozzászoktam az operatív, gyors döntésekhez, amelyeket végig is kísérek. Lehet, hogy a mai helyzetben jó az, ha én agresszív elnök leszek, de hosszú távon ez nem biztos, hogy megfelel a társaságnak. Ugyanakkor ki kell nevelnünk egy fiatal, agilis vezetőgárdát. Ma a GySEV-nél hiányzik ez a korosztály: középkorú, vagy afölötti vezetők dolgoznak itt. Az pedig nagyon drága ember, aki az informatikát nem használja, csak kezeli, akinek sofőr kell, hogy eljusson A pontból, B pontba. Erről is beszélnünk kell, ha a hatékonyságot emlegetjük.
Új vezetés, új tervek
Hónapok óta megkezdődött a Györ-Sopron-Ebenfurti Vasút Rt. szervezeti átalakítása. A tulajdonosok döntése alapján előbb szétválasztották az elnök-vezérigazgatói posztot, majd dr. Berényi János lemondása után új elnök került a társaság élére. Az alábbiakban Szabó András, GySEV RT. elnöke mutatkozik be.