2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Új vezetéssel próbál kilábalni az Airbus-óriásgép szállítási késedelme okozta válságból a nyugat-európai EADS, a világ második legnagyobb repülési, védelmi és űripari társasága . A piaci megfigyelők elégedetlenek a változásokkal.

Vasárnap a francia államvasutak (SNCF) elnöke, Louis Gallois és a Saint-Gobain építőanyag-ipari csoport egyik volt vezetője, Christian Streiff váltotta fel az EADS élén, társelnökként, a francia Noel Forgeard-t és a német Gustav Humbertet. Eddig Humbert volt felelős az Airbusért, ez most Streiffre száll.

Marad a kétfejű vezetés

A német Handelsblatt hétfői kommentárja szerint megtörtént az első lépés az új kezdet felé, azonban kétségeket ébreszt, hogy a vállalati szerkezet ugyanaz maradt. Az elemzők régóta úgy gondolják az EADS, és különösen az Airbus nehézségeinek okát a "kétfejű", német-francia vállalatirányítási szerkezetben kell keresni. A Financial Times szerint a német-francia ipari és politikai érdekek egyensúlyozása ismét lehetetlenné tette az egy elnökös, egy vezérigazgatós szerkezet megteremtését.

Június végén a francia tőzsdefelügyelet vizsgálóbiztosai megszállták az Airbus toulouse-i központját: dokumentunokat keresnek, mert gyanúsnak tartják, hogy az EADS vezetői - köztük Forgeard maga - a bejelentés előtt három hónapon belül EADS-részvényeket adtak el. A vezetők cáfolják, hogy már az A380-ok késlekedésének tudatában szabadultak meg részvényeiktől.

Borús kilátások, bizonytalan megrendelők

Az EADS-hoz tartozó Airbus repülőgépgyárban június 14-én közölték, hogy az eredeti tervhez képest kevesebbet adnak át a megrendelőknek az A380-as óriásgépekből, az elektromos vezetékek beszerelésének problémái miatt. A bejelentésre az EADS részvénye 32 százalékot vesztett értékéből, azóta ennek a felét már visszanyerte. Még ennél is borúsabb jövő vár a cégre, ha a megrendelők esetleg lemondják rendeléseiket. A világ egyik legnagyobb repülőgép-kölcsönző cége, az International Lease Finance Corp. tíz A380 lemondását vette fontolóra, összesen 3 milliárd euró körüli értékben.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!