Marad a kétfejű vezetés
A német Handelsblatt hétfői kommentárja szerint megtörtént az első lépés az új kezdet felé, azonban kétségeket ébreszt, hogy a vállalati szerkezet ugyanaz maradt. Az elemzők régóta úgy gondolják az EADS, és különösen az Airbus nehézségeinek okát a "kétfejű", német-francia vállalatirányítási szerkezetben kell keresni. A Financial Times szerint a német-francia ipari és politikai érdekek egyensúlyozása ismét lehetetlenné tette az egy elnökös, egy vezérigazgatós szerkezet megteremtését.
Június végén a francia tőzsdefelügyelet vizsgálóbiztosai megszállták az Airbus toulouse-i központját: dokumentunokat keresnek, mert gyanúsnak tartják, hogy az EADS vezetői - köztük Forgeard maga - a bejelentés előtt három hónapon belül EADS-részvényeket adtak el. A vezetők cáfolják, hogy már az A380-ok késlekedésének tudatában szabadultak meg részvényeiktől.

Borús kilátások, bizonytalan megrendelők
Az EADS-hoz tartozó Airbus repülőgépgyárban június 14-én közölték, hogy az eredeti tervhez képest kevesebbet adnak át a megrendelőknek az A380-as óriásgépekből, az elektromos vezetékek beszerelésének problémái miatt. A bejelentésre az EADS részvénye 32 százalékot vesztett értékéből, azóta ennek a felét már visszanyerte. Még ennél is borúsabb jövő vár a cégre, ha a megrendelők esetleg lemondják rendeléseiket. A világ egyik legnagyobb repülőgép-kölcsönző cége, az International Lease Finance Corp. tíz A380 lemondását vette fontolóra, összesen 3 milliárd euró körüli értékben.