2p

A holland kiskereskedelmi lánc, az Ahold bejelentette, hogy adósságainak csökkentése érdekében megkezdett, az alaptevékenységére történő fokozott koncentrálást szolgáló karcsúsítási programja részeként 500 millió dollárért értékesítette két brazíliai érdekeltségét.

A Bompreco kiskereskedelmi láncot az amerikai Wal-Mart Stores Inc-nek, a Hipercard hitelkártya szervezetet pedig az Unibanco-nak adta el. A lépések megfelelnek az előzetes várakozásoknak. Az Ahold másik brazil üzletlánca, a G. Barbosa nem része az üzleteknek. A Wal-Mart ugyanakkor arról számolt be, hogy 300 millió dollárért megvette a Bompreco láncot.

A Bompreconak 118 hipermarketje és szupermarketje van Északkelet-Brazíliában; ezen a területen piacvezetőnek számít. A Hipercard - több mint kétmillió kártyatulajdonossal - a régió vezető hitelkártya társasága. A brazil hatóságok megakadályozták, hogy a Bompreco és a Barbosa ugyanannak a vevőnek a tulajdonába kerüljön; a Barbosa eladására azonban még az év első felében sor kerülhet.

Az Ahold 1996-ban jelent meg Brazíliában; a Bompreco-nak 2001 októbere óta volt egyedüli tulajdonosa. A Bompreco 2003-as nem auditált bevétele mintegy 843 millió eurót tett ki. A Bompreco és a Hipercard alkalmazásában több mint 20 ezer munkavállaló áll Brazíliában.

Kapcsolódó anyagok
Visszavett igazgatói jutalmak az Aholdnál
Az Ahold-botrány tovább dagad
Kiárusít a könyvelési botrányba keveredett kiskereskedő

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!