Kam Jandu, a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret üzemeltető Budapest Airport kereskedelmi igazgatója az új légitársaságot köszöntve elmondta, hogy a vártnál gyorsabban sikerül pótolni a Malév leállásával kieső utasokat.
A Volotea fapados légitársaság az üzleti tervében 500 útvonal 70 európai várost céloz meg, kis- és közepes méretűeket, például Budapestet. A nagy, átszálló repülőtereket elkerülik. Az üzleti cél megvalósítása flottabővítéssel is jár - válaszolta újságírói kérdésre Alfons Claver -, de részleteket nem kívánt közölni.
Velencéből a nyári szezonban 24 európai városba indít menetrendszerinti járatokat a Volotea. Három Boeing 717-es, 125 személyes repülőgépet üzemeltet és egy negyediket tartalékban tart. A B-717-es repülőgépek csendesek, s bár kicsik, de belül tágasak, magyarázta a kommunikációs igazgató. A Volotea repülőgépein az ülések elrendezése három plusz kettő, míg más fapados légitársaságoknál három plusz három.
Alfons Claver elmondta, hogy Budapesten a 2-es terminált használják. A nyári szezonban 100 százalékos, egyébként pedig 75-80 százalékos telítettséggel számolnak. Arra a kérdésére, hogy milyen telítettség esetén szüntetik meg a Budapest-Velence járatot, a kommunikációs igazgató számot nem, csak annyit mondott, hogy a fapados légitársaságok nagy férőhely kihasználtsággal (load factor) üzemelnek.
A jegyeket interneten, utazási irodákban értékesítik és telefonos ügyfélszolgálat van. A légitársaság charterjáratok indítására is vállalkozik.
A kommunikációs igazgató a budapesti járatindítással kapcsolatban megjegyezte, hogy Velence Olaszország gazdag vidéke, és így olasz utasokra is számítanak a budapesti útvonalon.
A nemrég alapított barcelonai székhelyű Volotea tulajdonosai között vannak a Vueling Airlins tulajdonosai és három további befektető, közülük az egyik egy spanyol pénzügyi alap, amelynek portfoliója nagyrészt légi ipari befektetésekből áll. Alfons Claver hozzátette: ez biztos pénzügyi hátteret jelent a Volotea légitársaság számára.
MTI