Ezen a héten - a diszkontláncok közül elsőként - a Lidl kevesebb, mint 2 euróért (kb. 500 forint) kínálta az 500 grammos csomagolt kávét. A szakma ezek után érdeklődéssel várja, hogy a legnagyobb rivális, az Aldi is hasonló lépésre szánja-e rá magát. A Lidl valószínűleg annak nyomán döntött az árleszállítás mellett, hogy korábban a Wal-Mart és a Globus áruházlánc már megtette ezt, számol be a Lebensmittelzeitung nevű frankfurti szaklap.
A fejlemények miatt részben a kereskedelmi láncokat terheli a felelősség, állítják a a hamburgi kávéipari szövetség illetékesei. Bár szerintük a növekvő nyersanyagköltségek miatt az áremelés egyre inkább elkerülhetetlenné válik, a hatalmas piaci versenyben egyetlen lánc sem meri megtenni a kezdő lépést. A piac ráadásul szűkül, így még nagyobb a harc a részesedés megtartásáért, illetve növeléséért.
Mint arról a Menedzsment Fórum korábban beszámolt, a német kiskereskedelmi piacon már régóta árháború dúl. Az Aldi nyár eleji bejelentésére - miszerint számos terméke árát 30 százalékkal csökkenti - a Lidl, a Penny és a Plus is nyomban úgy döntött, hogy követi a példát és lejjebb viszi termékeinek árait. Hasonló lépésre szánta el magát németországi üzleteiben a Spar is. Szakértők szerint a versenytársak azonnali reakciójának oka: azok egyike sem engedheti meg magának, hogy drágább legyen a másiknál.
Mint ismert, az Ausztriában legolcsóbbnak számító, rendkívül alacsony árairól ismert Lidl heteken belül megnyitja első magyarországi üzleteit.
(Menedzsment Fórum)
Újabb fronton szállt be az árháborúba a hazánkban induló diszkontlánc
Németországban a rendkívül alacsony árairól ismert Lidl diszkontlánc is bekapcsolódott a kávépiacon folyó árháborúba. A piaci verseny nagyságát jelzi: bár a kávé a világpiacon egyre drágább lesz, a láncok áraikkal mégis egymást licitálják alul.