Az üzemanyagár történelmi csúcsokat döntöget, s ezt egyaránt megérzik a hagyományos és a diszkont járatokat üzemeltető vállalatok is. Noha átmeneti áremelkedésről van szó, a társaságok egyre kevésbé tudják kigazdálkodni a többletkiadásokat.
A legújabb tarifaemelő a KLM holland légitársaság, mely ma tette közzé szeptember elejétől érvényes díjszabásait. A cég a következő hónaptól 3 euróval kívánja növelni a jegyekre kivetett üzemanyagadót. A bejelentés szerint amint a nyersolaj ára tartósan 35 dollár alatt marad, mérséklik díjaikat.
A lavinát az Air France indította, amit múlt heti bejelentésével a British Airways és az Air Berlin követett. Míg a BA 6-8 fonttal, addig az Air Berlin 6-7 euróval drágítja viteldíjait.
A légitársaságok példáját követte a héten a Lufthansa is. A legnagyobb német cég jövő keddtől Európán belüli járatainak viteldíját 2, a hosszú távúakét 7 euróval emeli. A Lufthansa lépése annál is inkább meglepő volt, mivel múlt heti nyilatkozatukban még arról beszéltek, hogy a magas benzinárak ellenére is tartani tudják tarifáikat. A hétvégi nyilatkozatok azonban 400 millió eurós többletkiadásról tájékoztattak, ami tartósan magas olajár esetén az év végéig 1,8 milliárd euróra nőhet.
A számok tükrében egyre inkább kétséges, hogy az eleddig kitartó diszkont társaságok alacsony tarifái hosszú életűnek bizonyulnának.
(Menedzsment Fórum)
Újabb légitársaság emelte a tarifáit az üzemanyagárak miatt
Az elmúlt két hétben számos légitársaság viteldíjai növelésére kényszerült az üzemanyag árának rohamos emelkedése folytán. A British Airways és a Lufthansa után a holland KLM is átmenetileg emeli a jegyekre kivetett üzemanyagadót.