
Úgy tűnt, a közép-európai régió helyett minden erejét Ázsiára kívánja összpontosítani a Carrefour, hiszen szeptemberben állapodott a Tescóval üzletek elcseréléséről. Akkor a legnagyobb brit szupermarketlánc öt tajvani üzletét adta át a világ második legnagyobb hálózatának számító Carrefournak, amiért a francia cégtől cserébe csehországi és szlovákiai egységeket kapott.
Most azonban a Carrefour az éles versenyre és a növekedési lehetőségek hiányára hivatkozva vonul ki a dél-koreai piacról. Az ott meglévő 32 áruházát a piacvezető E-Mart vásárolja meg 1,53 milliárd dolláros áron - értesült az AFP hírügynökség. Érdekesség, hogy az E-Mart mellett az egyik legerősebb szereplő a Tesco, amely a második legnagyobb hálózattal és forgalommal büszkélkedhet Dél-Koreában.
A mostani hátraarc ellenére a világelső amerikai Wal-Mart után a második legnagyobb forgalommal rendelkező francia vállalat sosem látott terjeszkedésbe fog. Idén 100 új hipermarket nyitását tervezi a Carrefour, a következő három évben pedig összesen 1000 új egységet fog nyitni, 1,5 millió négyzetméteren. A 2006 és 2008 közötti időszakban 10 milliárd eurót szán bővítésre.