2p

Megtörni látszik a Carrefour hipermarketlánc ázsiai terjeszkedése, a vállalat bejelentése szerint ugyanis túladnak dél-koreai egységeiken. Az üzletek értékesítésével a franciák teljesen kivonulnak Dél-Koreából.

Úgy tűnt, a közép-európai régió helyett minden erejét Ázsiára kívánja összpontosítani a Carrefour, hiszen szeptemberben állapodott a Tescóval üzletek elcseréléséről. Akkor a legnagyobb brit szupermarketlánc öt tajvani üzletét adta át a világ második legnagyobb hálózatának számító Carrefournak, amiért a francia cégtől cserébe csehországi és szlovákiai egységeket kapott.

Most azonban a Carrefour az éles versenyre és a növekedési lehetőségek hiányára hivatkozva vonul ki a dél-koreai piacról. Az ott meglévő 32 áruházát a piacvezető E-Mart vásárolja meg 1,53 milliárd dolláros áron - értesült az AFP hírügynökség. Érdekesség, hogy az E-Mart mellett az egyik legerősebb szereplő a Tesco, amely a második legnagyobb hálózattal és forgalommal büszkélkedhet Dél-Koreában.

A mostani hátraarc ellenére a világelső amerikai Wal-Mart után a második legnagyobb forgalommal rendelkező francia vállalat sosem látott terjeszkedésbe fog. Idén 100 új hipermarket nyitását tervezi a Carrefour, a következő három évben pedig összesen 1000 új egységet fog nyitni, 1,5 millió négyzetméteren. A 2006 és 2008 közötti időszakban 10 milliárd eurót szán bővítésre.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!