Az elemzők szerint a forgalmát tekintve az amerikai piacon harmadik számú ügynökség, a Grey piaci értéke 1,5 milliárd dollár. A cégért a Providence mellett a francia médiaügynökségi csoport, a Havas egy befektetési társasággal közösen és a brit reklámipari óriás, a WPP is harcba kíván szállni. Emellett egy pénzügyi befektetőből álló konzorcium, a Blackstone Group és a Hellman Friedman adhat ajánlatot a Greyre.
Az elemzők szerint valószínűsíthető, hogy a szakmai befektetők ajánlata kedvezőbb lehet, mivel a reklámcégek a rendkívül volatilis cashflowjuk miatt viszonylag nagy kockázatot jelentenek a befektetési alapok számára. Ennek is betudható, hogy eddig egy ilyen jelegű jelentős ügyletet tartanak számon a szakemberek: 1996 és 99 között a Hellman Friedman birtokolta a Young Rubicam ügynökséget.
(Menedzsment Fórum)
Kapcsolódó anyagok
Megvenné amerikai konkurensét a Havas
Nem akarják, hogy kimazsolázzák a Greyt
Felvásárlás előtt a Grey Global Group
Újabb vetélytársa akadt a Havasnak a Greyért folyó versenyben
Újabb potenciális vevő tűnt fel az egyik legnagyobb amerikai reklámügynökség megszerzéséért folytatott versenyben. A Providence Equity Partners nevű társaság is ajánlatot kíván tenni a Greyre, a befektetési vállalat az elmúlt időszakban igen aktív volt a média szektorban.