A vállalathoz közel álló forrásokra hivatkozva számolt be az ismert gazdasági lap, hogy a Microsoft portáljához kapcsolódóan hamarosan elérhetővé teszik a felhasználók számára a zenei áruházat. A címlistából leválogatható dalokból tudnak majd a látogatók vásárolni. Az egyes számok áráról egyelőre nem szivárogtak ki információk, ám valószínűsíthető, hogy komoly harc várható a legsikeresebb ilyen szolgáltatással, az Apple által üzemeltetett iTunes-zal.
A Steve Jobs fémjelezte vállalat oldaláról ugyanis, a kiadók szkepticizmusára alaposan rácáfolva, egy éves működése alatt 100 millió dalt töltöttek le a netezők, egységesen 99 centes áron. Ezzel a legális zenei letöltések piacának 70 százaléka van az Apple kezében, és az online bolt nagy lökést adott a cég mp3 lejátszójának is, az iPod piaci részesedését a szakemberek 25-30 százalékosra becsülik.
Ezek a számok valószínűleg a Microsoftot is meggyőzték, amely az MSN portál népszerűségét felhasználva szeretne minél nagyobb piaci részesedést kihasítani. A cég oldala havonta 350 millió egyedi látogatóval bír, amely komoly piaci potenciált jelent, az e-kereskedelem bármely szektorát is vegye célba Bill Gates cége.
(Menedzsment Fórum)
Kapcsolódó anyagok
56 milliárd dollárból sok mindenre telne Gatesnek
A mobilosok felé nyit az Apple zeneáruháza
A CD-k halálát jósolja az Apple vezére
Újabb vonzó piacot talált a Microsoft
Legkésőbb augusztus végén megnyitja online zenei áruházát a Microsoft, értesült a Financial Times. A szoftveróriás az elemzők szerint igen vonzónak tarthatja a piaci lehetőséget, hiszen az szoftverfejlesztésen kívül az Xbox játékkonzol gyártása volt utolsó igazán jelentős beruházása.