2p

Hol éri a magyar gazdaságot a globális recesszió?
Lehet idén is költségvetési osztogatás? Bóvliba vágják Magyarországot?

Online Klasszis Klub élőben László Csabával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. május 7. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Úgy tűnik a klasszikus hazai márkák tulajdonosai is megpróbálják meglovagolni az ezek iránt éledő nosztalgiát. A 80-as évek "magyar adidasa" a Tisza cipő is főnixmadárként újjászületni.



Évtizedes tetszhalott állapotból próbálják újraéleszteni Magyarország talán legismertebb cipőmárkáját, a Tiszát. Az előző rendszer meghatározó brandjét gyártó Martfűi Üzem 1942-ben kezdte meg működését.

A gyár legerősebb időszakában évente több, mint 10 millió pár hagyta el az gyárat, melyből 3 millió pár volt edzőcipő, míg a gyártás a kilencvenes évek közepén állt le végleg.

A mostanában oly divatos

retro-termékek iránti nosztalgia

nemzetközileg is tapasztalható.

Gyermekkorunk kedvenc cipőinek márkatörténetéről a

cég megújult honlapján

informálódhatnak az érdeklődők.



1970 decemberében a Tisza Cipőgyár beadta új logójának engedélyezési kérelmét, melyet 1971 első hónapjaiban megkapott.

Elindult a sportcipők gyártása, mely sok fiatal kedvenc cipőjévé vált. Számos tény mutatja, hogy a Tisza Cipőgyár sportcipő vonala meghozta a hozzá fűzött reményeket. 1971 májusától a franciaországi ADIDAS cég

(Akkor még németországi - a szerk.)

is nálunk gyártatja a "La Paz" modellnévre hallgató futballcipőit.

A 70-es évek elején számos új modell lát napvilágot, némelyiküket méltán nevezhetjük a mai "old school" stílusú cipők elődjének. Sokan emlékeznek még a gyár legrégebbi termékére a gumitalpú - vulkanizált eljárással készült - tornacipőkre, melyek számos színben került az üzletekbe. A tornacipők választéka gazdagodott, a fél tornacipők mellett magas szárúak, valamint különbőző sportokhoz kiválóan alkalmas vászon és bőr cipők készültek.

A 2003 nyarán ismét megjelennek a sokak számára ismerős Tisza sportcipők. A régi modellek mellett számos új modellel, új színekkel kívánjunk feleleveníteni a Tisza legendát.

A brand arculatáról egyelőre nem lehet sokat tudni, de az biztosnak látszik, hogy a jól ismert három csíkból álló T-betű marad a gyár logója.

Az mindenestre a cég oldaláról kiderült, hogy az old school cipő Astoria és Oktogon néven kerülnek piacra.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!