4p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Remekelt a múlt héten az RTL új műsora a Házasság első látásra, a legnézettebb műsor címét visszaszerezte a TV2 műsora, a Nagy Duett.

Ahogy arról előzetesen az mfor.hu heti tévés elemzésében megemlékeztünk bátor választás volt az RTL részéről egy randiműsorral jelentkezni napi szinten, amely nem mellesleg a házasság intézményét is megfricskázza. Persze benne van a pakliban, mint sok más ilyen típusú akciónál, hogy éppen ebből kifolyólag épül fel egy masszív utálkozó tábor, amely az ellenszenv ellenére kitartóan követi napról napra az epizódokat. Az első hét adatai alapján mindenesetre komoly számokat tudott eddig felmutatni a Házasság első látásra, hiszen a keddi első adás (a kereskedelmi célcsoportban) 22 százalék feletti közönségaránnyal indult, majd a hét többi napján is a képernyők előtt ülők legalább ötöde követtea vadonatúj reality részeit.

Ennek ellenére a hétköznapokon az RTL Klub átlagos számai némileg csökkentek, amiben a főbűnös a szombati nap volt, ekkor ugyanis komolyan betlizett a csatorna. Szerepet játszhatott, az is, hogy az elmúlt hónapokban a kora este jelentkező műsorok miatt (mint a Konyhafőnök VIP, vagy most a Házasság első látásra) a csatorna többször átrendezte esti műsorfolyamának időpontjait. Emellett, ha a Majka féle 50 milliós játszmával nem is konkurálhat, de a korábbi műsorokhoz képest jobban teljesít az Extrém Activity. Így a TV2 minden hétköznap este kicsit erősebb, a tőlük távozó nézők miatt pedig az RTL kissé gyengébb. A két nagy kereskedelmi csatorna között kinyíló olló most ismét zárult. A heti átlagok közötti különbséget az is csökkentette, hogy a mögöttünk hagyott hét ismét egy munkaszüneti nappal kezdődött. Ez pedig – miután az RTL erősségei, az Éjjel-nappal Budapest és a Barátok közt ilyenkor pihen – szokás szerint szorosabb küzdelmet hozott.

Érdemes megemlíteni azt is, hogy egy hét kihagyás után újra a Nagy Duett lett a hét legnézettebb műsora, mind a 18-49 éves kategóriában, mind pedig a teljes lakosság körében. Más kérdés, hogy a korábbi vezető pozícióban elért számokat nem tudta a zenés showműsor megismételni, hiszen például a 4 év felettieknél kevéssel jutott az egymilliós lélektani határ fölé. Persze így is hozzávetőleg negyedmillió nézővel verték az utánuk, a második helyen rangsorolt RTL-es híradót.


Említést érdemel, hogy a nézettségi számok alapján is örökzöldnek tekinthető Szomszédok című sorozat (ismételt epizódjai) továbbra is a közmédia egyik legnépszerűbb műsora. Az 1987. május 7-én elstartolt teleregény, a szocializmus utóján és a rendszerváltozás első tíz év esztendejében kéthetente csütörtökönként jelentett milliók számára könnyed szórakozást. A 331 epizódot megért, és 1999. december 30-ig futó szappanopera ugyanakkor számos olyan fiatal rajongót is a képernyők elé ültet, akik annak idején koruknál fogva nem nézték a soozatot.

A múlt hét krónikájához hozzátartozik az is, hogy több olyan sportműsort is közvetítettek, amelyek számottevő nézői érdeklődéssel jártak: így a labdarúgó Bajnokok ligája elődöntők, és női kézilabdában a Győri csapat BL-győzelme is ilyen volt.

Legfeljebb Mészáros Lőrincnek telik majd ilyen jachtra

A 18. héten főműsoridőben (19-23 óra között) a 18-49-es korcsoportban, az RTL Klub ött estét nyert meg, míg a TV2-nek a  hétvége két napja jutott. A piacvezető csatorna az egy héttel korábbi számaihoz képest komolyan visszaesett, és a képernyők előtt ülők 16,2 százaléka követte a csatorna műsorait. A TV2 viszont nagyot tudott előrelépni, és az átlagos közönségaránya 11,4százalék lett. Az RTL számára az is fejfájást okozhat, hogy két erősebb kábelcsatornája sem remekelt, mind a F+ (3,8% SHR), mind a Cool (3,4% SHR) nézettsége csökkent az egy héttel korábbiakhoz képest. Nem tudott felfele mozdulni a Viasat3 sem, melynek közönségaránya 2,5 százalékos volt. A sereghajtó szokás szerint a Duna TV lett, amely 1,6 százalékos teljesítménnyel szerénykedett.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!