3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Ha a következő Bajnai-Demszky találkozón nem születik megállapodás a BKV anyagi helyzetének megoldására, akkor a szakszervezetek konkrét lépésekre szánják el magukat és akár sztrájkba is léphetnek a dolgozók - mondta Nemes Gábor, a Tömegközlekedési Dolgozók Független Szakszervezeti Szövetségének alelnöke szerdai budapesti sajtótájékoztatóján.

Szerinte nonszensz, hogy bérstoppal és a kollektív szerződésben foglalt juttatások megvonásával akarnak spórolni, mert az idei tervben 24 milliárd forintos, a jövő éviben pedig már 26 milliárdos hiányt jeleznek előre.

Nemes Gábor közölte: a politika szereplői a BKV-t eszközként használják arra, hogy egymásra mutogassanak és nem akarják megtalálni a megoldást.

Gulyás Attila, a Városi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezeti Szövetségének elnöke a sajtótájékoztatón elmondta: tarthatatlan az az állapot, amely a cégnél kialakult. Öt éve ugyanannyit, 13 milliárd forintot költ a cég a karbantartásra, mára megduplázták a járművek szervizelése között eltelő időszakot, emiatt viszont jelentősen nőttek a meghibásodások.

A fizika és a mechanika törvényeit nem lehet fölülírni, a BKV-dolgozói sok mindenre képesek, de csodára nem - hangoztatta a szakszervezeti vezető, hozzátéve: ezen munkavállalóknak pedig azzal kell szembesülniük, hogy januártól esetleg nem kapnak fizetést.

Az a legrosszabb megoldás lenne, ha a kormányzat úgy döntene, nem 30 milliárdot, hanem kevesebbet ad a BKV-nak, mert akkor éppen csak a kormányváltás időszakáig tudná a cég biztosítani a működést. Ebben az esetben a régi kormány már nem, az új pedig még nem tudna döntéseket hozni - hangsúlyozta Gulyás Attila.

Bajnai Gordon miniszterelnök és Demszky Gábor főpolgármester-helyettes november 25-én tárgyalt a BKV finanszírozási problémáinak lehetséges megoldásairól. A megbeszélésen a miniszterelnök jelezte, hogy a kormány - a fővárossal együtt - a jövő év januárjától is meg fogja oldani a budapesti tömegközlekedés finanszírozását, de kabinet szerint meg kell teremteni a közlekedési társaság működésének átláthatóságát, és csak ezt követően lehet érdemben kezelni a vállalat finanszírozási helyzetét.

A miniszterelnök szerint mielőbb el kell kezdődnie a szakértői egyeztetéseknek a kormány és a főváros között. A kormány tárgyalódelegációjának tagja Horváth Csaba, a fővárossal összefüggő kormányzati tevékenység összehangolásáért felelős kormánybiztos, korábbi főpolgármester-helyettes; őt Oszkó Péter pénzügyminiszter segíti az egyeztetéseken.

Gulyás Attila már november közepén közölte az MTI-vel, hogy sztrájkolhatnak a BKV-dolgozók decemberben, ha nem sikerül a cég anyagi problémáit  megoldani, vagy nem sikerül megegyezni az év végén lejáró kollektív  
szerződésről.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!