A munka kínai segítséggel indul újra. A tervek szerint egyelőre napi 100 kocsit gyártanak majd, a korábbi 230-240 helyett - írta csütörtökön a Dagens Industri című svéd üzleti lap.
A Saab márciusban készpénzzavarba került, a rendezetlen számlák miatt pedig több beszállító felfüggesztette az együttműködést, az autógyártás így végül áprilisban leállt. A tulajdonos holland Spyker számos sikertelen próbálkozás után a Pangda Automobile Trade nevű kínai autóforgalmazó vállalattal tudott olyan megállapodást kötni, amely legalább középtávon biztosítja a Saab fennmaradását.
A megállapodás értelmében a kínai partner - amely a legnagyobb tőzsdén jegyzett autóforgalmazó cég az ázsiai országban - összesen 110 millió euróval száll be. 30 milliót azonnal kifizet, cserébe pedig kocsikat kap, majd további 15 millió euróért ismét autókat vásárol a gyártótól, 65 millió euróért pedig 24 százalékos tulajdonrészt szerez a Spykerben.
A Pangda japán márkákat, Toyota, Honda és Subaru kocsikat forgalmaz Kínában. Elemzők szerint a társaság számára a kínálat bővülése mellett azért is előnyös lehet az üzlet, mert a márciusi kettős természeti csapás hatására Japánban felborult termelési rend miatt ellátási gondjai lehetnek.
MTI