A város vezetői három pályázatot tartottak alkalmasnak arra, hogy érdemben is foglalkozzanak vele. A képviselőtestület számára a legvonzóbb konstrukció az lett volna, ha két jelentkező, a már említett ukrán cég és a KÉSZ Holding Zrt. közösen vállalja a repülőtér üzemeltetését és fejelsztését. Ez az elképzelés azonban a magyar építóipari vállalat visszalépése miatt nem valósult meg.
A Balaton "fővárosának" önkormányzata 2007 végén vette meg a Magyar Államkincstártól a reptér tulajdonjogát 200 millió forintért. Az elképzelések szerint használatba adnák át a reptér üzemeltetését a nyertes pályázónak, a működtetésre létrehozott társaságban a városnak is lenne kismértékű részesedése.
Az üzemeltetés elnyerésének feltétele, hogy számottevő fejlesztéseket is végre kell hajtani. Ez két ütemben valósulna meg, az első, azonnali fejlesztés mintegy kétszázmillió forint értékű lenne, míg a második fázist három éven belül kellene végrehajtani, ez már milliárdos nagyságrendű lenne - számol be a Világgazdaság.