A vasúti áruszállítást nem érinti a költségtérítéses finanszírozásra történő áttérés, az továbbra is a versenyszektor részeként, piaci körülmények között működik.
A vasúti áruszállítás esetében az európai uniós csatlakozást követően a piaci pozíció megőrzése a cél, a MÁV ennek elősegítésére a vasúti szövetségi rendszerekhez kíván csatlakozni.
Udvari László emlékeztetett arra, hogy a rendszerváltás óta minden kormány napirenden tartotta a vasút reformját, de eddig még mindegyik visszalépett a meghatározó léptékű célkitűzések megvalósításától éppen a költségvetés korlátozott teherbíró képessége és a várható jelentős társadalmi feszültség kialakulásában rejlő kockázatok miatt.
Uniós térítési rendszerre tér át a MÁV
A Magyar Államvasutak Rt. arra készül, hogy hamarosan áttér az európai uniós költségtérítési finanszírozási rendszerre.