2p

Tízből nyolc vásárló döntését etikai tényezők is befolyásolják, állítja a The Guardian cikke.

A környezeti problémákra viszont némileg ráuntak a fogyasztók.

A megkérdezettek nyolcvan százaléka lelkiismereti tényezőket is figyelembe vesz vásárláskor, 1998-ban ezzel szemben még csak háromnegyedükről volt ez elmondható. Elsősorban a nők vesznek figyelembe szociális, vagy környezetvédelmi szempontokat egy-egy márka választásakor. A brit nők 35 százaléka vásárol ilyen módon, míg a férfiaknak ez csak egyötödére jellemző.

A szociális problémák, az állatvédelem és politikai szempontok vannak első helyen az etikai indokok között, melyeken egy-egy termék választása alapul. Az ózonlyuk, az esőerdők pusztulása és a vízkészlet apadása miatt aggódnak a legtöbben. Sokan azonban már csömört kaptak a környezetvédelemtől: 61 százaléknak elege van a témából, a vásárlók fennmaradó része azonban felelősnek érzi magát a környezetért a szupermarketek polcai közt állva is.

Az elnyomó rezsimekből származó termékek vásárlásakor igen keveseknek szólal meg a lelkiismerete. A szakértők szerint túl távol vannak a világ másik felén található diktatúrák az európaiaknak. Többeket fog meg a kisgazdaságok problémája: sokan keresik a belföldi farmerek termékeit. Az USA-ban a magángazdaságok termékeinek piaca 2002-ben 166 millió fontos bevételt hozott létre, 155 százalékkal több nyereséget termelve, mint 2000-ben. A harmadik országban élő gazdaságok és kisipari vállalkozások termékeit választó fogyasztók szintén kétszer annyit vásároltak 2002-ben, mint 2000-ben, 63 millió fontot költve el.

(Menedzsment Fórum)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!