2p

Hol éri a magyar gazdaságot a globális recesszió?
Lehet idén is költségvetési osztogatás? Bóvliba vágják Magyarországot?

Online Klasszis Klub élőben László Csabával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. május 7. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Három szereplővel bővül néhány napon belül a hazai vasúttársaságok köre. A vasúti teherfuvarozási engedélyt megszerző cégek vonatai azonban még nem kaptak zöld jelzést. Sok váratlan akadály vár rájuk.

Nem sikerült a Máv egyik jövőbeni konkurensének a vasúti járművek vizsgáztatását végrehajtani, mivel a futáspróbájára felkészített első magyar magánvasúti villanymozdony nem érkezett meg Románia felől - számolt be a Népszabadság. A lap értesülései szerint a vasúti engedélyének megszerzéséhez szükséges valamennyi pénzügyi és szakmai feltételt teljesítő Floyd Kft. és az állami társaság egymást okolja a történtekért.

A Máv szerint a magyar-román vasúti határforgalmi egyezmény szerint a két ország között csak azok a mozdonyok közlekedhetnek, amelyek határátlépéséről a nemzeti vasutak megállapodtak. Mivel ilyen egyezményt a Floyd még nem kötött a magyar és a román vasúttal, mozdonya kizárólag áruküldeményként érkezhetett volna az országba. Ehhez viszont a hírek szerint hiányzott a megfelelő árubejelentés és a vámteher-biztosítás. A Floyd Kft szerint ugyanakkor - számol be a Népszabadság - a futáspróbára azért nem kerülhetett sor, mert a MÁV "felső utasításokra" hivatkozó munkatársai nem járultak hozzá a mozdony beléptetéséhez.

A történet valószínűleg továbbra sem oldódik meg, mivel a Floyd Kft. a szakhatóságoknak jelezte azt is: következő mozdonyának futáspróbájára június 22-én kerül sor. Reményeik szerint az egyik osztrák vasúttársaságtól bérelt dízelmozdony vizsgáztatása zavartalan lesz. A MÁV-nál ezzel szemben úgy vélik, a mozdonyait elfogadtatni próbáló magánvasút vállalati engedélye, illetve az osztrák vasúttal kötött megállapodás hiányában második futáspróbáját sem tudja majd megtartani - írja a Népszabadság.

Kapcsolódó anyagok
A tervezettnél korábban kezdődik a vasúti liberalizáció
Konkurensekkel számolhat a MÁV
Buszra cserélné a vonatokat a MÁV a kisforgalmú szakaszokon

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!