Nem sikerült a Máv egyik jövőbeni konkurensének a vasúti járművek vizsgáztatását végrehajtani, mivel a futáspróbájára felkészített első magyar magánvasúti villanymozdony nem érkezett meg Románia felől - számolt be a Népszabadság. A lap értesülései szerint a vasúti engedélyének megszerzéséhez szükséges valamennyi pénzügyi és szakmai feltételt teljesítő Floyd Kft. és az állami társaság egymást okolja a történtekért.
A Máv szerint a magyar-román vasúti határforgalmi egyezmény szerint a két ország között csak azok a mozdonyok közlekedhetnek, amelyek határátlépéséről a nemzeti vasutak megállapodtak. Mivel ilyen egyezményt a Floyd még nem kötött a magyar és a román vasúttal, mozdonya kizárólag áruküldeményként érkezhetett volna az országba. Ehhez viszont a hírek szerint hiányzott a megfelelő árubejelentés és a vámteher-biztosítás. A Floyd Kft szerint ugyanakkor - számol be a Népszabadság - a futáspróbára azért nem kerülhetett sor, mert a MÁV "felső utasításokra" hivatkozó munkatársai nem járultak hozzá a mozdony beléptetéséhez.
A történet valószínűleg továbbra sem oldódik meg, mivel a Floyd Kft. a szakhatóságoknak jelezte azt is: következő mozdonyának futáspróbájára június 22-én kerül sor. Reményeik szerint az egyik osztrák vasúttársaságtól bérelt dízelmozdony vizsgáztatása zavartalan lesz. A MÁV-nál ezzel szemben úgy vélik, a mozdonyait elfogadtatni próbáló magánvasút vállalati engedélye, illetve az osztrák vasúttal kötött megállapodás hiányában második futáspróbáját sem tudja majd megtartani - írja a Népszabadság.
Kapcsolódó anyagok
A tervezettnél korábban kezdődik a vasúti liberalizáció
Konkurensekkel számolhat a MÁV
Buszra cserélné a vonatokat a MÁV a kisforgalmú szakaszokon
Vakvágányra futottak a Máv konkurensei
Három szereplővel bővül néhány napon belül a hazai vasúttársaságok köre. A vasúti teherfuvarozási engedélyt megszerző cégek vonatai azonban még nem kaptak zöld jelzést. Sok váratlan akadály vár rájuk.