4p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A számuk hirtelen megugrott, hogy ne legyen ennyire horrorisztikus az áruk - az viszont továbbra is rejtély, hogy akkor mennyiből vették nekik az adásidőt.

Múlt héten írta meg a Magyar Nemzet, hogy a vizes vb 230 millió forintos utókommunikációs kisfilmje mindössze egy perc hosszú lesz, az alkotás tehát másodpercenként 4 millió forintba kerül. A kivitelezők Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter barátjának, Kuna Tibornak a cégei voltak, a Trinity International Communications Kft. és a Young&Partners Kft., akiket a projektben a SPRINT Nyomdaipari Kft. segítette. A lap akkor azt is írta, hogy a filmből 10, 20 és 30 másodperces vágatot is csinálnak, melyek augusztus 21-től lesznek láthatók a tévében és online is.

(MTI)

Erre érkezett a szervezők cáfolata, miszerint a vébéhez utólag 9 film készül, melyek hossza hatszor 60 másodperc, továbbá készül egy 30 perces, 20 és 10 perces film is. A filmek a világbajnokság öt helyszínét és hat sportágát mutatják be, edukatív és utókommunikációs célokat szolgálva.

Ez a pontosítás azonban ahelyett, hogy emberibb léptékűvé tenné az utókommunikációs költéseket, valójában csak további kérdéseket vet fel. A szervezők a cáfolat előtt három nappal ugyanis szó szerint azt küldték az mno-nak, amiből ők aztán megírták a cikküket, vagyis, idézve:

„A 17. FINA-világbajnokság utókommunikációs filmje 2017. augusztus 21-e után kerül adásba, televíziós és online felületen. A film hossza 60 másodperc, melyből 10, 20 és 30 másodperces vágat is készül.”

Ha nagyon jóhiszeműek vagyunk, akkor persze feltételezhetjük, hogy a Bp2017 egyszerűen félregépelte az első választ, és tévedésből írt másodpercet perc helyett, azonban ha így van, akkor az elcseszés ennél nagyobb léptékű, mert a második válaszukban az egy darab 60 másodperces kisfilmből is hirtelen kilenc lett.

Valószínűbb forgatókönyv az, amit az mno felvázol, vagyis hogy augusztus 14-én még az első közlésnek megfelelő volt a terv, melyet feltehetőleg a sajtófelhördülés miatt módosítottak. Ez viszont nem járt a határidő kitolásával, vagyis a készítőknek elég sűrű, dolgos lehetett a hétvége, mert a szpotok ma már adásba kell, hogy kerüljenek.

A filmeket fedező bődületes összegre lehetett volna a magyarázat az is, hogy ebben a 230 millióban benne vannak a médiavásárlásokra fordítható összegek is, mert bár a közbeszerzés tárgya ennek ellentmondott, a csatolt dokumentumok között azonban volt olyan, amely ilyen megállapodásra utalt. De a szervezők nem ezt az utat választották. Így viszont még mindig nem tiszta, hogy akkor most az illetékesek miből vásároltak helyet és időt a szpotoknak. És továbbra is úgy tűnik, hogy eredetileg tényleg egy egyperces reklám összevágására akartak közel negyedmilliárdot elkölteni.

A Magyar Nemzet szerint egyébként ezeknek a kisfilmeknek valójában aligha van külföldi, „országimázs-népszerűsítés" célja, hiszen arra elég lenne pár reklámfilm, amit a határon túl leadnak, már csak azért is, mert a hosszabb filmek ilyen célra teljesen alkalmatlanok, legfeljebb arra jók, hogy az állami média adásidejét kitöltsék, és a választópolgárokra hatást gyakoroljanak. Persze a fenti palettából a rövidebb vágatok alkalmasak lehetnek a külföldi reklámozásra, viszont a pénz jelentősebb részét ekkor inkább a külföldi médiavásárlásokra kellene fordítani.

Azt meg pont nem tudni, hogy ebből az összegből megy-e valami ilyen céllal külföldre, továbbá az sem tiszta, hogy akkor tényleg delegálunk-e mozgóképet külhoni országimázs-polírozásra. Igaz, a mai napig azt sem tudni, hogy a vébét megelőző reklámköltésekből mennyit fordítottak a határon túli kommunikációra.

A lap többször érdeklődött e-mailben erről, de a levelek egyenest a kivitelező, tehát a közbeszerzéseken vaskos összegeket kaszáló Trinityhez futnak be, akik, annak ellenére, hogy a kommunikációs feladatok a sajtóval való kapcsolattartásra is kiterjednek, egyszerűen nem hajlandóak válaszolni.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!