3 milliárdot kaptak rá, de lehet, hogy el sem kezdték külföldön reklámozni a vizes vb-t
A megbízott ügynökség és a vébé szervezői is hallgatnak, mint a sír.
Nem hajlandó érdemben válaszolni a Magyar Nemzet kérdéseire sem a vizes vébét szervező Bp2017 Nonprofit Kft., sem a torna reklámkampányát összehozó Trinity International Communications Kft. - pedig csak azt kellene megmondaniuk, hogy így a világverseny küszöbén egyáltalán beindultak-e már a rendezvény külföldi reklámjai.

Hosszú Katinka Godzilla-verziója itthon hódít
Mint ismert, a világbajnokság kampányára 3 milliárd forintot kapott a Szijjártó Péter külügyminiszter pajtásaként elhíresült Kuna Tibor cége, a Trinity International Communications Kft.. Ennyiből kellene - vagy kellett volna - felhívniuk a figyelmet a vébére nem csak itthon, de a határokon túl is. A nemzetközi kampány azért fontos, mert egy jól sikerült reklámhadjárat jelentősen megdobhatja a vb-re ideérkező külföldi sportturisták számát. Valódi többletjövedelmet pedig ők generálhatnak az országnak, hiszen a hazai szurkolók költéseihez kapcsolódó adóbevételek egyébként is itthon jelentkeznének.
Az összeg nagyságához és a feladat komolyságához képest így pláne riasztó, hogy a Trinity és a Bp2017 a nemzetközi kampányról annyit sem hajlandó elárulni, hogy jelent-e már meg egyáltalán hirdetés külföldön.
Ha Kunáék a teljes 3 milliárdot itthon szeretnék eltapsolni, akkor viszont nagyon komolyan bele kellene húzniuk. Igaz ugyan, hogy egy hónap alatt több mint 4 milliárdot is ki lehet szórni promócióra, de ahhoz napi ezerszer kell tévészpotokban gyalázni Soros Györgyöt, mint azt a kormány friss példája mutatja. A BrüsszelSorosSátán-kampányhoz képest viszont a vizes vébé kommunikációja összehasonlíthatatlanul visszafogottabb. A Magyar Nemzet értesülései szerint ráadásul azért, mert a közterületi óriásplakátok használatát a torna kampányában egyszerűen letiltották, mivel – a nemzeti konzultációs hirdetések mellett – ahhoz már a Simicska Lajos érdekeltségébe tartozó Publimont Kft.-t is be kellene vonni. Bár ezt az értesülést a Bp2017 Kft. cáfolta a lapnak.
A vébéreklámokba itthon a kormánymédia azért besegít, de a lap által megkérdezett szakértők szerint erősen kérdéses, fokozható-e azzal a hazai jegyeladás, ha a Lokálba a büszke és erős Magyarországot hirdető anyagok mellé néha „beesik egy egész oldalas Hosszú Katinka is”. Külföldi sportrajongókat mindenesetre ezzel nem lehet megfogni, az biztos.
mfor.hu