Steve Udvar-Hazy az ILF elnöke a Financial Timesnak úgy nyilatkozott, hogy jelenleg a két társaság között a tét elsősorban az új fejlesztések sikeréről szól, illetve ezek minél előbbi megtérüléséről. A megrendeléseket tekintve ugyanis mind a Boeing, mind az Airbus kapacitásai határán van.
Ami az A350-est illeti, ennek kapcsán Udvar-Hazy úgy vélte, a gép fő problémája, hogy egy régebbi modell átalakított változata, amely néhány elemén látszik. A géptípus legutóbbi verziója mindenesetre igen jól sikerült, ami a megrendelésekben is megmutatkozik. Hátrányt jelent azonban, hogy a 787-esek, melyek gyártása 2007-ben indul, a Boeing állítása szerint 20 százalékkal lesz üzemanyag-takarékosabb, mint a piacon lévő hasonló méretű repülők. A jelenlegi olajárak mellett pedig ez igen fontos szempont a légitársaságok döntései során.
Abban a lízingcég és az Airbus szakértői is egyetértenek, hogy az A350-es bizonyos átalakításokat igényel, előreláthatólag új szárnyakat és törzset terveznek a gépnek. A szinte teljesen megújuló A350 ilyen, megújuló formában pedig minden szempontból versenyre kellhet a Dreamlinerrel. Igaz, teszik hozzá az iparági elemzők, hogy mindezek az átalakítások 10-12 milliárd euró költséggel járnak majd.