2p

Ugyan több modell esetében is az Airbus értékesítési adatai messze felülmúlják a konkurens Boeingét, az amerikai cég Dreamliner fantázianévvel ellátott 787-es gépe messze lekörözte az európaiak A350-esét.

Egyik legnagyobb vásárlójával, a repülőgépeket lízingelő ILF nevű céggel méri fel az Airbus annak lehetőségét, hogyan lehet átalakítani a Boeing 787-es riválisának számító A350-est a siker érdekében.

Steve Udvar-Hazy az ILF elnöke a Financial Timesnak úgy nyilatkozott, hogy jelenleg a két társaság között a tét elsősorban az új fejlesztések sikeréről szól, illetve ezek minél előbbi megtérüléséről. A megrendeléseket tekintve ugyanis mind a Boeing, mind az Airbus kapacitásai határán van.

Ami az A350-est illeti, ennek kapcsán Udvar-Hazy úgy vélte, a gép fő problémája, hogy egy régebbi modell átalakított változata, amely néhány elemén látszik. A géptípus legutóbbi verziója mindenesetre igen jól sikerült, ami a megrendelésekben is megmutatkozik. Hátrányt jelent azonban, hogy a 787-esek, melyek gyártása 2007-ben indul, a Boeing állítása szerint 20 százalékkal lesz üzemanyag-takarékosabb, mint a piacon lévő hasonló méretű repülők. A jelenlegi olajárak mellett pedig ez igen fontos szempont a légitársaságok döntései során.

Abban a lízingcég és az Airbus szakértői is egyetértenek, hogy az A350-es bizonyos átalakításokat igényel, előreláthatólag új szárnyakat és törzset terveznek a gépnek. A szinte teljesen megújuló A350 ilyen, megújuló formában pedig minden szempontból versenyre kellhet a Dreamlinerrel. Igaz, teszik hozzá az iparági elemzők, hogy mindezek az átalakítások 10-12 milliárd euró költséggel járnak majd.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!