
Először nyerte el az ország az 1988-ban indult sporttalálkozó rendezési jogát. "A hazai vállalatok közül már többek között a Mol, a Shell, a Zwack, a Citibank, a Vodafone is megkeresett minket, noha konkrét regisztráció még nem minden esetben történt" - mondta el Matuscsák Tamás, a Vállalati Világjátékok hazai főszervezője.
A korábbi gyakorlat szerint általában a határidő lejárta előtt néhány nappal eszmél a cégek 90 százaléka, hogy részt szeretne venni a megmérettetésen, így Matuscsák nem aggódott, hogy még érdeklődőből akad több.
Nem maradnak üresen a fővárosi szállodák
Vállalati szempontból is jelentős a világjátékok rendezvénysorozata, mivel a jelentkező cégek legtöbbje az incentive turizmusban is főszerepet játszik, így előfordulhat, hogy későbbi konferenciái színhelyéül választja a fővárost. Matuscsák elmondta, külföldön már jelentős hagyományokkal bír a nálunk még gyerekcipőben járó vállalaton belüli sportélet. Míg hazánkban a terembérletet szokták csak finanszírozni a cégek, addig külföldön ösztönzik is a dolgozókat a sportolásra.
MOL: a "magányos harcos"
Idén a Zwack Rt. is az érdeklődők között volt, ám mégsem a világjátékokon, hanem egy másik sporteseményen, a Sárkányhajó Kupán fog részt venni a vállalat. Az mfor.hu kérdésére Virág Orsolya humánerőforrás vezető elmondta, a vállalaton belüli sportolást fittness bérlettel támogatja a Zwack.
Jó játék, jó reklám

Mivel a játékok megálmodói ideológiáktól mentes versengést szeretnének, a cégek csak saját színeikben és logójukkal szerepelhetnek. A megmérettetés így üzleti haszonnal is kecsegtet, felkeltheti a figyelmet a cég neve, szolgáltatásai iránt, s a vállalatot a jövőben a sporttal kötik majd össze. "Kiváló csapatépítő hatása volt az eseménynek, a MOL-os, TVK-s és Slovnaftos dolgozók vállvetve küzdöttek a kevert csapatokban. Emellett informális körülmények közt találkoztunk az INA munkavállalóival is, tehát kapcsolatépítésre is volt lehetőség" - fogalmazott a MOL szakértője.
Istvánko Viktória