Bobál István ismertette a MÁV Rt. jelenlegi vasúti árufuvarozási kereskedelmi szerkezetét, valamint a kereskedő- és a pályavasút szétválasztása utáni várható tendenciákat. Ennek egyik leglényegesebb eleme a korábbi háromlépcsős tarifapolitikáról a kétlépcsősre való áttérés. A végső cél - mondta Bobál István - az egylépcsős tarifa bevezetése és alkalmazása. Mindez persze nem jelent díjcsökkentést, ám az ügyfelek megtartása érdekében a vasúttársaság jelentős díjkedvezményeket is ad, a piaci versenyhelyzetnek megfelelően.
A vasúti árufuvarozás eddigi főváros-központosságát lesz hivatva kiváltani a Budapesti Intermodális Logisztikai Központ, amely a közút és a vasút együttműködésének jelenleg egyetlen használható technológiáját biztosíthatja. A beruházás állásáról, a közeljövőben várható átadásokról Kiss Gyula, a BILK Kombiterminál Rt. vezérigazgatója tartott érdekfeszítő előadást. Ennek során kitért például arra a lehetetlen állapotra, amely ma a Józsefvárosi pályaudvarra jellemző.
Várható, hogy - elsősorban lakossági nyomásra - kitiltják a nehéz-tehergépjárműveket a város ezen részéből, s ennek orvoslása a BILK-re vár. Az tény, hogy a jelenlegi állapotot a kormányzat is tarthatatlannak ítélte, így a jövő évi költségvetésben már egymilliárd forint támogatásban részesül a vasúti árufuvarozás legnagyobb magyarországi beruházása.
Forrás: Magyar Közlekedés
Változás földön, vízen, levegőben
A Magyar Közlekedési Kiadó november 13-14-én tartotta meg immár hagyományos szakmai konferenciáját, ezúttal Szállítmányozás 2002 címmel. A rendezvényen Kovács Ferenc, a GKM helyettes államtitkára tartotta meg a rendezvény első előadását, amelyen a szállítmányozási szakma versenyfeltételeiről beszélt.