Nőnek a gépjármű-átírási illetékek
Bár EU-konform, de nagyon kellemetlen a nemzetközi vállalkozások részére, hogy a 30 millió forintos beruházási adóalap-kedvezményt már nem vehetik igénybe a nemzetközi forgalomban közlekedő járművek után.
A NiT-Hungary számára Szakmailag elfogadhatatlan a parkolási és úthasználati díjak áfájának levonhatatlansága, érdekképviseleti érveink azonban - reméljük, csak átmenetileg - a rövid távú fiskális politika "áldozatává" váltak.
Azt gondolom, a csatlakozás után a költségszerkezet is át fog alakulni. Ma egy fuvarozóvállalkozásnál a legnagyobb költséget az üzemanyag jelenti, ezt követik a jármű-amortizációs költségek és a bérköltségek. Véleményem szerint a bérköltségek növekedni fognak a csatlakozást követően. Ezt a növekedést a fuvardíjakban is érvényesíteni kellene, de egyelőre nem lehet tudni, hogy a piac mit tud elviselni.
Folytatjuk
Forrás: Camion Truck
Változások az Európai Unió küszöbén
2004 kulcsév a vállalkozások életében. Hazánk május 1-jén csatlakozik az Európai Unióhoz, ezután szabaddá válik a szakmához jutás és a piacra lépés. Karmos Gábor, a NiT-Hungary szervezeti igazgatója összefoglalta, ez évben mire kell figyelniük a közúti fuvarozóknak.